hmsoft Creative Commons License 2021.06.08 0 0 5267

Egy darabig jó mókának tűnt (és persze voltak, akik profitáltak belőle), hogy Szentpétervár (Októberi Vasút) Torzsoktól rendel motorvonatokat, mindenki más meg, élükön Moszkvával, Gyemihovótól. Aztán Gyemihovo TMH-s lett, de enélkül is jóval nagyobb piaci szeletet tudhatott a magáénak, Torzsok viszont a kicsi szeletével nem csatlakozott sehova. A fejlesztések elmaradtak, és a pétervári éghajlat-diktálók fokozatosan belátták, hogy a jó móka eddig tartott. Maguk a DT1-esek, köszönhetően annak, hogy gépészetileg és járműszerkezetileg erős rokonság köti őket a torzsoki ET2m-ekhez, akár hosszabb ideig is kihúzhatják: minden attól függ majd, hogy mennyire és meddig gondolják a péterváriak azt, hogy van értelme az üzemeltetésüknek.

A Lasztocskákhoz TEP70bsz-eket használnak, mert az alapváltozatból jó ideig energiaellátás nélkülieket rendeltek, valaki így szerezhetett jó pontokat másvalakinél, spórolás címén. (Attól tartok, nem spóroltak össze túl sokat.) Át lehet alakítani utólag, volt-van is rá példa, na de itt jön a másik szempont, a kétvezetékes energiaellátás. A dízelüzemű vonalak egy részén nem biztosított a sínen keresztüli áramvisszavezetés: ahol illesztést kell alkalmazni, a biztberes (sínáramköri) áramértékekre méretezettek a kötések, nem az energiaellátáshoz tartozó áramokra. Kétvezetékes rendszerrel eddig csak TEP70bsz-eket láttak el. Nem űrtechnika átalakítani a klasszikokat, na de amíg a gyártótól a bsz-eket rendelik így, addig magától nem fogja jelezni, hogy léteznek ám egyéb megoldási lehetőségek.

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (5266)