Gondolom azért több tényező együttese tudja szavatolni, hogy egy-egy felújítás, átépítés, bővítés mennyire zavarmentesen végezhető el.
Sajnos nem ismerjük a műszaki tartalmát a Nyugati kizárása alatti munkavégzésnek, így kicsit nehéz megmondani, hogy mennyire jogos/indokolt a teljes kizárás.
Én, aki napi szinten használja a vonatot a Nyugatiból/Nyugatiba, azt tudom mondani, hogy bőven van ott teendő.
2,70, 71-es vonal oldalában a bevezető vágányokon 10-es, 20-as, 40-es lassújelek, vízzsákok.
A kitérőkörzetek egy része nagyon rossz állapotban van, teljesen indokolt a csere.
Ezek mindegyike olyan, hogy konkrétan az alépítményig le kell menni és végre meg kellene csinálni rendesen, nehogy az legyen, hogy fél év múlva már megint rossz a pálya.
A peronok melletti vágányokat is rendesen meg kellene csinálni a 10-17.-ik vágányok esetében.
Van egy sejtésem, hogy a 15-16.-ik vágány közötti peron nem fog kiszélesedni, így a 17.-ik vágány is marad a helyén sajnos.
A vonóvezetékek karbantartása/cseréje nem tudom, hogy kizárás nélkül megoldható-e, ha a beavatkozás mértéke elég nagy volumenű, akkor gondolom nem.
További kérdés, hogy a felsővezeték hálózathoz hozzányúlnak, vagy sem?
Persze minden csak szervezés és munkaerő kérdése, láttunk erre példát már Nagy-Britanniától Hollandián át Ausztriáig nagyon sok helyen, a korábbi tapasztalatokból én nem számítok arra, hogy hasonló munkavégzés lesz itt is.