Járaszája Creative Commons License 1999.11.13 0 0 766
"Vedd eszre, hogy az az autok a vasuti atjaro felol erkzenek." Eszrevettem, sot tudom is, hogy ez az oka annak, hogy ide nem telepithettek fedezojelzot. A vasuttal kombinalt kozuti forgalomiranyito berendezesre (rendes jelzolampara) lett volna szukseg, ami viszont tul draga lett volna a BKV-nak. A villamosnak bejelentkezes nelkul valoszinuleg rosszabb lett volna, mint igy, aktiv iranyitas nelkul. Viszont ha lett volna erzekelo a villamos erkezesenek eszlelesere, akkor tenyleg idoveszteseg nelkul haladhatott volna at a villamos. De ez kb. 15-20 MFt lett volna, hol eri meg ez a BKV-nak? (Ez zavar ebben a topicban engem, hogy hiaba latjuk a muszaki megoldast, ha a penzugyi hatteret nem ismerjuk) Mert most mi van: kicsit lassabb a villamos, neha csattan egyet egy autoval, fizet a biztosito, a villamosvezetonek meg levonnak a berebol. Tiszta haszon, nem?

"A megoldas a vezetok helyes arnyekolasa (Faraday-kalitka)." Igen a szaggatot, a motort lehet arnyekolni, mert amugyis egy femkasztniban vannak. De a felsovezeteken szepen kijon a zavar, es beteriti a kornyeket. Ezt valahogy talan ki lehetne szurni (valahol az aramszedo es a szaggato kozott lehetne egy szurot tenni), de biztos nem egyszeru feladat. Azert remelem, hogy az uj alacsonypadlos leendo villamosaink nem fognak ugy zavart sugarozni mint a KT8 Miskolcon.

Villamosjarmu erzekelok. Termeszetesen a lazavezetek helyett lehet mas modon is erzekelni a jarmuvet, peldaul hurokdetektorral, vagy ultrahangos erzekelovel. Ezekre van (volt? lesz? nemtudom pontosan, mert reg jartam arra) pelda a 62-es villamos vonalan, ahol villamos vezerelte jelzolampakkal probalkoznak (-tak, fognak). A lazavezeteknek a hatranya, hogyha veletlenul olyan valami jon, aminek nincs aramszedoje, akkor nem kap zoldet. Ez persze specialis eset. Kivancsi vagyok erre a Fonyod utcara, majd megnezem! De azt nem hinnem, hogy viszonylatazonositas mukodne a BKV villamosain barhol. Buszon volt ilyen, mint mar irtam, a 8-on (Philips Vehicle Taging), de ennek mar 10 eve, es meg is szunt, nem lett folytatasa. Persze azota van a BKV-nak mas jellegu rendszere (AVM) de az mas teszta, itt most azokrol volt szo, amelyek kozvetlenul lampat, vagy valtot allitanak.

Mikor jelent meg az elso pantograf szedo? Ha egyertelmuen jobb, akkor miert alkalmaztak a lirat is kb 50 even keresztul parhuzamosan (lasd kozepbejarau kocsik)?

Előzmény: NZA (761)