Törölt nick Creative Commons License 1999.11.12 0 0 55
Úgy látszik, most, hogy magunkra maradtunk, feléledt a topik. Beleolvastam, visszalépek.

Mivel itt kiállítók és civilek vannak, nézzük a történetet a szaksajtó szemével.

A szaksajtó feladata a lehető legtöbb pénzt csinálni a rendezvényből. Aki hirdet, azt szeressük. Példa: a Compfair oldala a Primnél. Aki nem, az ott se volt. Ma nincsen esélyegyenlőség, hiszen olyan ez, mint a Mercedes tükre (mondta valaki, valahol), extra, külön pénzbe kerül.

A nagy cégek kivonultak a Compfairről. Ez tény. Az Intel, a Matáv, stb. nem. Az Intel csak képviseltette magát. De hol vannak a hivatásos vaskereskedők? Hol van a magyar Piacon legerősebb Microsoft? Vagy a többi szoftveres?

Szólt itt hozzá kiállító is. Runaway, többek között, ha jól emléxem (vagy az a másik, most újra olvasott topik volt?)

Kedves kiállítók, bolt ezen a kiállításon kiállítani? Miért éri meg? Tudjuk, akinek ez a profilja, a széles nagyközönség, annak nincsen sok választása, hiszen ott kell lenni. Nyereséges ez, nullaszldós, vagy veszteséges? Cégnév nélkül kellenének számok, nagyságrendek, valami.

Azt állította Ihrig Péter úr, hogy volt sajtókampány. Nem tudom. Lehet, hogy mást értünk ezalatt a szó alatt. A vízcsapból nálunk nem folyt. Másoknál?

Ellenpróba: meg kellene kérdezni olyan embereket, akik csak alig érintettek, akik a potenciális vevőkör lennének, ha tudnának róla, hogy miről is van egy ilyen kiállításon szó, mi az a Compfair. Hiszen a világ közben megváltozott, csak ezt a Compexpo, de főleg Ihrig Péter nem vette észre ezek szerint. Ma mások a preferenciák, mint akár öt éve, de akár mint tavaly. Ehhez viszont áruismeret kellene. Erre nem leletem nyomokat Ihrig Péter megszólalásaiban.

Többen is anyáznak a sajtós kollégák közül: számítástechnika -- az reklám. Szinte nincsen olyan hír, amit el lehet mondani a napilapokban, TV-ben. Példa: TV2. Pannon sajttáj beszámoló. Képernyőn: PGSM szöveg. Narráció: "Az egyik mobiltelefon társaság...". Hogyan lehet ma az informatikáról pl. egy napilaban írni? mit szeretnének a kiállítók?

Ez nem a Compfair és a Compexpo hibája, de nincs nyoma, hogy a Compexpo, és Ihrig Péter a magyar sajtót emberszámba venné.

Egy rendes kiállítás meg van csinálva. Ott kezdődik, hogy a hülye firkászát belefojtják az információba. Bombázzák. Katalógus, hírek, mi az újdonság, hová érdemes menni. Kiállító jegyzék előre. Szervezés. Emilben nem lenne kunszt, az összes kolléga ott lóg a neten. Előre lehetne tervezni. De nem lehet. Hát mi se törjük magunkat, mert minek. Kis kiállítás, kis foci, a lét meg már lenyúlták, mondhatni. A főszerk, meg ha nem volt bevétel, akkor le se hozza. Koncepcióváltás.

Van kisebb bavilon. Vannak kis helyes büfék, abban is el fog férni az a pár gép. Majd lángos helyett CD-t fognak árulni.

Innen nézvést meg megvan minden, csak a színvonal romlik (rontják? kell a bevétel?). El kell gondolkodni lassan azon, hogy hol van az ásó. Meg hogy hol a csatabárd.

Az is nagyon érdekes lenne, ha egyszer egy Hungexpós vendéget is meghívna az Index. Mert lehet, hogy a Compexpo kenyerére kerül margarin, de a márkázott vaj gyaníthatóan a terület tulajdonosát illeti. A Hungexpo munkája is gyalázatos, ha nem is balkániak az állapotok, de mondjuk nyugat-balkániak. Külön misét érdemelne, hogy mi minden hiányzik a vásárterületen, ami egy jobb vásárban van. Csak pénzzel lehet pénzt csinálni.

Pros Pero ezek szerint hallgat. Ihrig Péter állításait nem tartom teljesen megalapozottnak, ami a kiállítása (bazárja?) támogatottságát illeti.

A Neumann Társaság elég hangosan szokott elitélő véleményt mondani a Compfairről. Az IVSZ tagjai szintén. A szakma elitebb része nem hajlandó egy gyékényről árulni a fekete és még feketébb gazdaság prominens képviselőivel (ahogy ezt egyes vezető cégek prominens képviselői elég hangosan mondogatni szokták).

Az IVSZ állítólag csak évi egy kiállítást támogat és tart szükségesnek (ezt szokták mondani). Ez a kiállítás 1999-től kezdve az INFO.

Ha a szakma nem támogatja a kiállítást, akkor azt persze meg lehet csinálni másképp is, amolyan Téli Vásár jelleggel. De akkor stílszerűnek kellene lenni. Kellene hajóhinta, kellene Lökd meg a kecskét!, hullámvasút, céllövölde, stb. Mi több, az egészet akár át is lehetne telepíteni a Vidámparkba, esetleg az Állatkertbe (Sajtókonfernecia a majomházban). A Ligetben lehetne nagy bulikat csinálni, aki meg elúnja, az probléma nélkül elhúzhat a Pecsába. Ennek meglehetne a maga stílusa, bája.

Az a Compfair legnagyobb baja, hogy nem az informatikáról szól. Nekem még nem sikerült kideríteni, hogy miről is, hacssak nem a pénzről.

AsYouLikeIt, te egy vészmadár vagy? Az expanziót csillagászati értelemben gondolod (nagy bumm), vagy kis pukk (lufi)? Színvonal: stimmt.

Thommyka, szimeből szóltál. De jobb helyeken is lehet egy vásáron is szakmai napot rendezni, amikor a szakma magával van elfoglalva, és boltol. Erre a Compfair alkalmatlan. Hiszen hol lehet leülni? A pancsolda melletti padon? Ott tárgyalni? A pavilonban nem lehet (zaj), a kajáldákban sem (mindenki hallja). Az a benyomásom alakult ki, hogy itt mi abstart hülyének vagyunk nézve.

WagnerUR, ez nem szeretet, ez üzlet. Ezek szerint Ihrig Péter ilyen. Ahogy ezt a díszes seregletet ismerem, nem fogunk rokonszenvezni vele. Előítéletesek voltunk, de ezt megalapozottan tettük, hiszen a zsibit ismerjük, de ez nem Ihrig Péternek szólt eredetileg. Most már neki is fog? Szerinted?