dimelo Creative Commons License 2021.06.03 0 1 54330

A forgalombecslés rizikós műfaj, különösen, ha a bázisadatok is pontatlanok.

2016-ban volt Célforgalmi felmérés (OCF)

és van az utolsó ismert adatsor az OKA 2019-ből.

 

OCF teherforgalom  Ártánd határ: 2595 db

              Berettyóújfalu elkerülőn: 2022

                       427-47. út dél felé    126

                          47. út észak felé    506

                        42. út nyugat felé  1366

 

A személyforgalom regisztrálásánál súlyos anomália tapasztalható:

Ártánd határ:                         4006 db

4808. úton Nagykereki -Debrecen felé 1510 db személyautót jeleznek a határról!!! (OKA összes szgk: 961 db)

ezért fenntartással legalább +800 a Berettyóújfalu elkerülő személygk. volumene: 1348+800= 2148 db

427. úton Berettyóújfalu felé  358 db

         47. úton dél felé tovább: 60 db

         47. út észak felé 268+800=1068 db

         42. út nyugat felé           676 db

 

És ehhez jön a települések közötti ingázó forgalom.

 

Ha abban kell dönteni, hogy a 47. út déli forgalmát 14 km-es nyugati elkerülőn (+2 híd),

vagy a meglévő keleti elkerülő korrekcióival, 5 km út építésével HASZNOSABB  átvezetni, akkor ez sokkal jobb megoldás.

 

Ha a bármennyivel növekvő határforgalom aránymódosulása történne a 47. déli irány felé (kétséges), akkor is ez a legrövidebb út. (M4-M35 csp. felé +11 km lenne)

 

De figyelmet kellene fordítani a járási székhely és a kistelepülések közötti kapcsolat javítására is.

Munkahelyek, bevásárló központok, KÓRHÁZ, hivatalok megközelítése.

https://www.google.com/maps/dir/47.2267525,21.5430932/47.2826675,21.8060331/@47.2010814,21.6463357,12z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Úgy gondolom ebben van a 4812. úti csomópont kialakításának legfontosabb indoka, lényege.

Amíg egy mentőautó továbbra is átdöcögni kénytelen több falun, mert az M4-en 12 km-rel több utat kell megtenni, addig az autópálya kistérségi haszna mellett nincs érv...

A felvázolt 4812. úti csomópont 5 km-rel rövidítené, egyben gyorsítaná a járási székhely és a gyorsforgalmi út elérhetőségét Pocsaj-Esztár-Kismarja-Nagykereki térségéből.

 

Ezeket a szempontokat biztosan sikerült figyelmen kívül hagyni a tervezőknek...

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (54318)