A forgalombecslés rizikós műfaj, különösen, ha a bázisadatok is pontatlanok.
2016-ban volt Célforgalmi felmérés (OCF)
és van az utolsó ismert adatsor az OKA 2019-ből.
OCF teherforgalom Ártánd határ: 2595 db
Berettyóújfalu elkerülőn: 2022
427-47. út dél felé 126
47. út észak felé 506
42. út nyugat felé 1366
A személyforgalom regisztrálásánál súlyos anomália tapasztalható:
Ártánd határ: 4006 db
4808. úton Nagykereki -Debrecen felé 1510 db személyautót jeleznek a határról!!! (OKA összes szgk: 961 db)
ezért fenntartással legalább +800 a Berettyóújfalu elkerülő személygk. volumene: 1348+800= 2148 db
427. úton Berettyóújfalu felé 358 db
47. úton dél felé tovább: 60 db
47. út észak felé 268+800=1068 db
42. út nyugat felé 676 db
És ehhez jön a települések közötti ingázó forgalom.
Ha abban kell dönteni, hogy a 47. út déli forgalmát 14 km-es nyugati elkerülőn (+2 híd),
vagy a meglévő keleti elkerülő korrekcióival, 5 km út építésével HASZNOSABB átvezetni, akkor ez sokkal jobb megoldás.
Ha a bármennyivel növekvő határforgalom aránymódosulása történne a 47. déli irány felé (kétséges), akkor is ez a legrövidebb út. (M4-M35 csp. felé +11 km lenne)
De figyelmet kellene fordítani a járási székhely és a kistelepülések közötti kapcsolat javítására is.
Munkahelyek, bevásárló központok, KÓRHÁZ, hivatalok megközelítése.
https://www.google.com/maps/dir/47.2267525,21.5430932/47.2826675,21.8060331/@47.2010814,21.6463357,12z/data=!4m2!4m1!3e0
Úgy gondolom ebben van a 4812. úti csomópont kialakításának legfontosabb indoka, lényege.
Amíg egy mentőautó továbbra is átdöcögni kénytelen több falun, mert az M4-en 12 km-rel több utat kell megtenni, addig az autópálya kistérségi haszna mellett nincs érv...
A felvázolt 4812. úti csomópont 5 km-rel rövidítené, egyben gyorsítaná a járási székhely és a gyorsforgalmi út elérhetőségét Pocsaj-Esztár-Kismarja-Nagykereki térségéből.
Ezeket a szempontokat biztosan sikerült figyelmen kívül hagyni a tervezőknek...