John Howard Creative Commons License 1999.11.11 0 0 746
Üdv DSH!

A füvesített villamospályát egyszer már elővették nálunk is, amikor '95-ben a 2-es Duna-parti viaduktját újították fel, azt akarták befüvesíteni, aztán valamiért lekerült a napirendről, azóta sem hallottam róla. Erről jut eszembe, pont akkoriban röppent fel egy terv arról is, - hiszen a "kis"-földalattit is éppen akkor "újították át" -, hogy a földalattit megtoldják még egy megállóval a Vigadó térig, ott a 2-es villamos mellé-alá fordult volna, ott lett volna az új végállomása. Ez sem valósult meg, pedig közvetlen átszállási lehetőséget teremtett volna. (Szerintem azért kicsit vad volt az elképzelés)

A gumikerekes metró is már volt tervben, a 4-es metrót első megközelítésben ezzel a francia rendszerrel akarták megvalósítani. Valószínű, hogy zaj és rezgés tekintetében kedvező lenne, de mind a pálya, mind a futóművek lényegesebben bonyolultabbak, hiszen biztonsági szempontokból (pl. defekt esetére) a hagyományos vasúti kerék IS megvan a tengelyeken, és így vasúti pálya IS kell hozzá. Villamosnál az is bonyolítaná a helyzetet, hogy nemcsak a jármű alatt, hanem mellette, állítva is kellene egy betonpálya az oldalsó támasztó gumikerekeknek, amelyek függőleges tengely körül forgva tartják irányban a kocsit, ez akkor kiállna az úttestből. Az áramfelvétel (áramvisszavezetés) meg csak plusz csúszólappal + sínnel oldható meg, hiszen a gumikerék szigetel... SZVSZ, ne legyen még inhomogénebb a vontatási-hajtási rendszer egy városon belül, elég problémás a többféle feszültség is.

Üdv:
John Howard

Előzmény: Dr. Stig Helmer (745)