Járaszája Creative Commons License 1999.11.11 0 0 708
Múltkor már elhatároztam, hogy eldugulok, mert szerintem ami itt folyik az egy szellemi maszturbáció, de mit csináljak, én is élvezem. A szakemberek meg ha olvasgatják, biztos égnek áll a hajuk a sok hályogkovácstól. Esetleg be is írnak, hogy hülyéket beszélünk, na de hagyjuk... latom bagojj itt van. Tényleg egy Campona-Pólus különjárati villamos, ez igen.
Szerintem ez a legutobbi ötlet NZA-tól (a Földalatti meghosszabbítása és 69 vill a Keletihez) kurva jónak tűnik, nem is kellene (relative) sok pénz hozzá, csak éppen fel kellene újítani a Thököly utat. Az pedig nem úgy néz ki, hogy napirenden van.
De én azért gondolom jónak, mondjuk egy 10 évvel ezelőtti állapotot alapul véve, amikor még élt a 67-es, mert tulajdonképpen nem jelent új villamost, csak a meglévők átszervezését. A 69-kisföldalatti vonalon közlekedőknek ugyanaz, csak máshol száll át, aki pedig 69-67 vonalon utazott, annak nem kellett volna átszállni. De mostmár úgyis mindegy.... Carpy (és bagojj) szerintetek ez így jó a 73-a buszcsaláddal? Hogy a Thököly úton 7 db párhuzamos autóbuszviszonylat halad? Nem kéne ide egy jó gyorsvillamos? Éljen a busz? Az emberek meg szívjanak, és zötyögjenek?
Erzsébet hídi villamos: Szerintem sokkal lassabb lenne a Gellért-Astoria az Erzsébet híd felé kerülve, mint a Kiskőrúton. Meg a Felszab téri közúti aluljáró zavarná a villamost. Na most én leírok egy merészet: tömjük be az aluljárót. Szerintem az egyirányú forgalmat amit az az aluljáró átenged, talán (persze, utána kellene számolni) átengedheti egy jelzőlámpa is, mivel a Kossuth L. utca forgalma jelzőlámpával amúgy is meg van fogva. Logikailag: ha 500 méterrel arréb (Astoria) a Kossut-Rákóczi tengely amúgy is meg van fogva egy jó ideig a keresztirány (Kiskőrút) miatt, akkor nem igaz, hogy nem lehetne a Kiskőrútinál valamivel kevesebb zöldidőt kicsikarni a Károlyi Mihály-Petőfi Sándor utcai forgalomnak. Lehet, hogy nem jönne ki a zöldhullám, de ezt nem hinném, meg amúgyis a Szép utcai lámpát arra használják, hogy feltartsák vele a Rákóczi útra áradó forgalmat. Persze, utólag betömni az aluljárót elég durva lenne, jobb lett volna, ha meg sem csinálják. Szerintem ez az aluljáró értelmetlen presztízsberuházásként készülhetett, hogy végre nekünk is legyen egy közúti aluljárónk. (Ezen kívül csak a Ferihegyi gyorsforgalmin tudok ilyesmit, de azért az más).
Más. Nem értem, hogy ha váltakozóáramú táplálás lenne a villamosok felsővezetékében, akkor miért kellene trafo? (a Kalsruhei villamosban, lehet hogy kell, mert ott nagyvasúti feszről mennek, gondolom.) Tisztán városi vasútnál a feszültségszintet nem kellene megváltoztani, tehát nem kellene az UV-be trafó, csak egyenirányító. És ha már egyenirányító, akkor legyen vezérelt egyenirányító, ami lényegében olyan feszültségdarabokat adagolna a motorra, mint az egyenáramú szaggató, csak valamivel egyszerűbb a technikája. Ez elvileg jó lenne, persze, hogy a motorok mit szólnának hozzá az más kérdés, hiszen eredetileg nem szaggatott, hanem sima egyenáramra tervezték őket. Egyébként ez a szaggatós technika elég sok zavart kelt, ha autóval megyek a Ganz-trolik felsővezetéke alatt, simán lehet hallani a Kossuth rádióban, hogy a legközelebbi troli gyorsít-e, vagy lassít. A KT8D5 mellett pedig egyáltalán nem lehet rádiót hallgatni. NZA! Milyen feszültségek vannak más villamosokon, pl. Amszterdamban, ahol két
Bp-i kocsi is fut?
Volt szó a Szentendrei-Ráckevei HÉV-összekötésről. Első látásra jónak tűnik, hogy a Filatorigátnál menjen le, és menjen a Flórián térre. De akkor szét kéne verni a Római kori emlékeket, nem? És különben is, mi van a Flórián téren? Az áruházon kívül semmi. A buszvégállomás most is a Hévnél van, az 1-es villamosra is át lehet ott szállni. Aztán tovább: kb a Tímar utcánál átmenne a Margitszigetre. Talán semmi szükség ra, de ha már ootvan, legyen ott egy megálló. Aztán Pesten gondolom az Élmunkás térnél csatlakozhatna az M3-hoz, meg a nyugatihoz (WECC holnap nyílik). Ráckeve-Csepel felől a Kálvin térig egyértelmű a vonal. De merre menne a HÉV a Kálvin és a Nyugati között? És milyen járművekkel? Bár, gondolom mire ez megvalósul, az MXA-k már
lefutnak. Szóval nekem ez elég utópisztikusnak tűnik, csak az tetszene a legjobban, hogy akkor a Zsigmond téren be lehetne vezetni a 17-est a megürült HÉV-alagútba, és így mehetne a Batthyányira (Nekem is pihent agyam van, mi?).
Buszok. Most láttam a 22-esen egy 415-öst, GZL-400 rendszámmal. Ezt hogyan kapta? Nem arról volt szó, hogy BPI és BPO mezőket használhatja a BKV?
Egyébként ezek a kívülről szép 400-asok belülről egyre szűkebbek. A 405 is borzasztó, de ezek az új alacsonypadlósak még sz..űkebbek. Gondolom, egy férőhelyre vetítve jóval drágábbak is, és egy kocsi férőhelye is jóval kisebb. Nem hinném, hogy a buszok lecserélésekor a BKV eggyel többet állítana be ezekre a vonalakra, úgyhogy a férőhelykínálat csökken. Ettől szerintem ez a busz az egészséges emeberek számára kényelmetlenebb, mint a régi 200-asok. Aki nehezen (de a saját lábán) mozog, annak talán jó,
hog könnyebben száll le, fel, de az utazás a tömegben szerintem kényelmetlenebb nekik is, tehát az ő részükről pénz az ablakban. A kerekes mozgássérülteknek nyilván jó, de tömött buszra ők sem férnek fel. Tehát kérdezem én, nagyon óvatosan, mert a mozgásérülteket nem akarom megbántani, de nem túlzás-e, néhány mozgássérült kedvéért az emberek 99,xx százalékát kényelmetlenségre kényszeríteni. Mert mégegyszer mondom, ha ezekkel a buszokkal sűrűbb követést adnának, akkor jó lenne, de így, én úgy érzem
hogy a BKV a mi kontónkra volt nagyvonalú a tolókocsival közlekedőkkel szemben. (Mégegyszer bocs azoktól akiket érint, nem akarok a mozgássérülteknek ártani, csak lehet, hogy jobban meg lehetett volna oldani az ő problémájukat máshogy.)
Még egy dolgot írnék, a számítógépes menetirányítást. Szerintem nem számítógépen múlik a dolog. A közúti vasút zavarérzékenységét nem hinném, hogy maga a számítógép csökkentené. Pl. kicsit több az utas, vagy lassabbak, az utascsere nem történik meg időre, a villamos lemarad a zöld jelzésről, lemarad egy periódust, és már nem tudja behozni. Vagy dugó van és autók állnak a sinen, vagy baleset van, vagy elromlik a kocsi. Szóval én úgy érzem a villamos védettségét kellene növelni, ha csak a villamosvezetőknek jelezne egy számitógép, hogy gyorsabban-lasabban, akkor az nem sokat érne. Busznál még talán lehetne valamit csinálni. A 8-ason volt Kb 10 éve egy ilyen rendszer, de aztán az is eltűnt.
Remélem reagáltok minden témakörben...