tigristomi Creative Commons License 2021.05.31 0 0 6702

Jóga Nidrát nem tudom, hányan szoktak csinalni.

Nekem jobban bejön, ha saját magamnak csinálom, így a saját tempómban tudok haladni,

és így mélyebben el tudok lazulni, mint ha hallgatnám vki hangját,

legyen akár az egy jóga mester.

 

Ha vki rutinos, akkor variálhatja is, mostanában csináltam olyat, hogy test lazítás után, hozzá raktam náda jógát és bija mantrákat, nagyon jó hatása volt.

 

Test lazításnál jóga rendszerektől függően különböző irányok vannak. Szerintem nem kell ebben hókuszpókuszolni, kinek mi jön be.

Én a lábujjaktól szoktam indulni. Itt is, ha magamnak részletezem, mit hogyan lazítok, eredményesebb, mintha bármilyen előírt sorrendet és tempót követnék.

 

Jóga tanárképzőn anno, 10 évvel ezelőtt, véletlen összekevertem a jóga nidrában a sorrendet.

Akiknek tartottam, néhányam fel sem akartak kelni, olyan mélyre jutottak. Az egyik srác azt mondta, neki testen kívüli élménye volt,

ezért még jól esett neki ott feküdni, miután a többiek már mind felkeltek.

 

 Ha vkinek elég nagy gyakorlata van, és tudja mit csinál, akkor el lehet térni a megszokottól.

 

 

 Ha ülve meditálok, és több időm van, ott is, ha a test lazításban kicsit jobban elmélyedek,

utána egy szemlélődöbb állapotból tudom folytatni a többi részt. Én mondjuk ülő meditáció előtt mindig pránajámázok.

Sokan ezt, a pránajámát ki szokták hagyni.