Még a Szergej témához pár szót: Az a függőleges kapaszkodó rúd, amire valószínűleg gondolsz, csak a kettőszázvalahányas psz. felettiekre jellemző, amelyeknek már a gyári táblája is rombusz alakú az ovális helyett. Mivel a 228-as már beleesik ebbe a csoportba, elvárható, hogy a modellen is legyen, mint pl. a PIKO CSD T679 modelljén is rajta van! (Persze a zsalu azért legyen háromosztatú a MÁV gépen!)
Másik formai elvárásom az ablaktörlő autentikus elhelyezése lenne! Erre is képes a PIKO, mert pl. a V200-as modelljén így alakította ki! Nálunk az összes origi, bajszos, vmint átmeneti színűre is ilyen ablaktörlő dukálna, de még az utána következő színtervűek jórészére is! (Mivel tudtommal idehaza csak a késői nyolcvanas években kezdték el áthelyezni az ablaktörtlőket, de így sem került sorra az összes gép.)
A csík és a bajusz színével kapcsolatban -mivel ez felmerült már anno a Szergej topicban is- ezt a fényképet ajánlották a figyelmembe. Ha megnézitek, a baloldali gép csíkjának és bajszának színe a Roco M62.100 -asához hasonlít inkább, a jobboldalié pedig a Gützold M62.194-esére.
Itt anno az merült fel bennem, lehet, hogy már a gyártás során változtattak ennek a színén? Mondjuk citromsárgáról vajszínűre?