farigó82 Creative Commons License 2021.05.27 -1 0 26246

Így igaz, és elnézést. A nagy beruházások a kockázataik miatt valóban hátrébb sorolandók, nagy hasznok esetén is. Szerencsére fogynak el a kicsi és jó megtérülésű projektek (budai fonódó, Haller-Soroksári delta). Ilyenekből még tipikusan villamosos projekteket lehet mondani (Etele téri átvezetés, Hűvösvölgy ívkorrekciói és peronhosszabbítása, akadálymemtesítés opciós CAF-okkal). Vasúton ilyen a megvalósult Újpalota vmh. és az előkészületben levő Albertfalva.

Egy skytrain már közepes büdzséjű projekt lehet (villamosos példáknál maradva a Szegedi-Teleki, a Bajcsy-Váci és Thököly-Nyírpalota összekötések/hosszabbítások 50-100 milliárd Ft-os nagyságrendjébe eshet). Érdekes lenne kiemelemezni, de nem hinném, hogy a repülőtér forgalma ezt jó kitermelné. Persze ha egy magánvállalkozó fantáziát lát benne, akkor örömteli, ha megvalósítja.

Monor térségét ismerve itt a nagyberuházás (3-400 milliárdért) lehet kiemelten hasznos, és szerintem minden más időhúzás. Az itteni elővárosi közlekedés fejlesztése mellett az is egy hatalmas dolog lenne, ha dunántúli vonatokat lehetne Ferihegynél fordítani, illetve legalább előkészítenék a hálózat további fejleszhetőségét a 120-val való kapcsolattal (pl.: https://valtobp.blog.hu/2017/03/03/a_repuloter_vasuti_kapcsolatanak_lehetosegei). Ezeket igazán akkor tudnánk jól értékelni, ha haszon-költség arányokat ismernénk. Sajnos ezek nem állnak rendelkezésünkre, de ha bárkinek tudomása van ezekről, nagyon nagy köszönet jár a megosztásért.

ex41fan

Előzmény: ÁsítóSárkány (26243)