Howardnak: ha elindulsz a gödöllői végállomásról, a HÉV mellett megy egy darabig a sín, be a fák közé, majd kissé elkanyarodik jobbra. Itt 1910-es vágányok vannak, a vonal megnyitása pedig...vagy talán túl merész azt hinni, hogy akkoriban vadiúj síneket építettek be? Ez a kis maradék egy TÜZÉP-telepre húz be, régóta megvan, mint iparvágány, még a vonal működése alatt létesítették
Az első olyan mh. ami Neked érdekes lehet, az Alsóöreghegy. Ócska kis esőbeálló volt, de kőből. Jelenleg egy hosszúkás, egyszintes házba van beépítve. Kezdetben csak hozzáépítettek, majd az egészet átgyúrták. A Blahát elhagyva megvan még egy kis híd is. Szada-alsón tudtommal esőbeálló volt, nyoma sem maradt. A Szada-i állomás viszont megvan, laknak benne. Elég jól felismerhető a vasúti jellege.
Azt hallottam helybeli öregektől, hogy a Cseh-magyar barátság útján nem vacakoltak a felépítmény elbontásával, hanem felhasználták alapnak az aszfaltúthoz. Érdekes...ha igaz.
Ennyi, ha tudsz valamit, érdekel.