DLala Creative Commons License 1999.11.09 0 0 643
Ja, ja , én is az egyenirányítás miatti veszteséget kalkuláltam. OK, a 380V nem elég.
Milyen rendszerek vannak Európában villamosfronton? Tudom, hogy a BKV a legnagyobb, de máshol mi vált be?
Azért kérdezem, mert lehet, hogy máshol más feszek váltak be, az ott üzemelo jármuvekbol több van, ezért olyat rendelni olcsóbb lehetne stb. Ha már úgyis napirenden van, nem kellene egy (esetleg) elavult rendszert tovább konzerválni. Amúgy is baj, hogy annyiféle fesz kell a sok villanyjármunek. Ha lehetne egyféle (max. 2), melyik lenne az üdvözíto? Villamos, troli 600V, HÉV 1000V, metró 875V (800V?), fogas 1500V (1600V?)
Talán a metró-HÉV 800-1000V körüli értéke lehetne az egységes megoldás. Azt hiszem, azok a nagyobb fogyasztók, tehát azokhoz lehetne alkalmazkodni.
Lassan úgyis szinte minden jármuvet ki kell cserélni.
Előzmény: John Howard (642)