DLala Creative Commons License 1999.11.09 0 0 639
NZA,
köszi a kimeríto infot, kezdek képben lenni. Tehát a vontatómotorok maradtak egyenáramúak. Bocs hogyha szakbarbárságokat írok, de az erosáram nem eros oldalam, a villany nálam általában 5V alatt leledzik...

Viszont mostanában esetleg már meg lehetne lépni a váltóáramosítást. Mondjuk lehetne 380V~ a felsovezetékben, mert ez elég szabvány érték, tehát az ehhez tartozó berendezések elterjedtek és viszonylag olcsók, az ELMÜ-tol meg direktbe lehetne vételezni az áramot és nem kellenének gépházak meg alállomások. Egyenirányítva ebbol kapunk kb. 270 V-ot, amit simán rá lehetne küldeni a 300V-os vontatómotorokra, így a régi típusú kocsik is használhatóak lennének plusz trafó nélkül. Az új beszerzéseknél meg elo lehet írni bármit, a motorokat úgyis egyedileg tekercselik. Tudom, technikailag ez nem ilyen egyszeru, de nagy vonalakban azért elképzelheto. Vagy mégsem?

Előzmény: NZA (627)