farigó82 Creative Commons License 2021.05.19 -1 0 26226

Nagyon köszi. :)

A Transition Management módszere szerintem a "gombhoz a kabátot" ellentéte (itt volt egy érdekes hozzászólás: https://www.facebook.com/groups/251159375087696/permalink/1697892067081079/?comment_id=1699823586887927). Ez nekünk, választópolgároknak képes minőségi garanciát nyújtani, hogy egy-egy stratégiai tervezés főbb döntéseit megfelelő szinteken, megfelelő visszacsatolásokkal hozzák meg.

 

Az AliGut helyessége kapcsán valóban nem tudok egy alternatívavizsgálatot előhúzni a fiókból. Azt tudom mondani, hogy Pieri Cézár (http://ik435t.freeweb.hu/bpanno/text/gyvasut/1934.jpg) óta létezik a tervekben Kelenföld--Nyugati pu. vasúti alagút. Igaz, volt olyan stratégia is, ami könnyűmetrót képzelt kb. ugyanoda, ahol most a BFK preferálná a nagyvasúti alagutat (https://hovamegyavonat.blog.hu/2015/09/29/budapest_kozlekedesfejlesztesi_lehetosegei_eu-s_forrasbol_1_resz_a_deli_hev-ek_sorsa). Most a BFK közbeszereztet egy megvalósítási tanulmányt, igaz, a vizsgálandó alternatívák szó szerint csak kerülgetik AliGutatán.

Szinte amióta van ez a fórum, téma AliGut. Kezdetben konkurált a CarpyRER koncepcióval (Kelenföld--Keleti/Józsefváros), aztán M4 építésének az előrehaladtával ez elhalt (volt átjárható rendszerű "M4+"-ra is kezdeményezés, amiből pgeri egyszer "M4++" néven reinkarnálta CarpyRER-t). Így most a BFK a Déli Körvasút hozta napirendre. AliGut saját anyaga vitairatként indult, és komoly cáfolatok az elmúlt 20 évben nem születtek: https://ali.shirokuma.hu/veevk/AliGut/index.html. A végső döntést geológiai vizsgálatokra alapozott műszaki tervek és haszon-költség elemzés ismeretében lehet meghozni.

 

A repülőtéri vasút távolsági forgalmi vágányokként képzelhető el sebességemeléssel. Ugyanezt Vecsés belterületén (Kertekalján) kisajátítások miatt valószínűleg hasonló nagyságrendű költséggel lehetne megvalósítani, mint a kifutópálya mellett. Mindemellett természetesen megoldás lehet Vecsés-Nyugattól egy skybridge (vagy az M3-as metró végszakasza), csak hasonló költségért kevésbé lenne hasznos. Ha a 2. termináli kifutópálya mellett hagynának helyet fordításra (a Dunántúl felé) és vonattárolásra is, akkor az M0-s töltéséig elhúzva elágazási műtárgy is elférhetne kelet-európai NSV-fejlesztés céljából (https://www.facebook.com/groups/251159375087696/permalink/1289942994542657/). Budapest keleti elővárosaiban ennek ugyanúgy meglennének az előnyei, mint a nyugatiakban az ottani NSV miatt. Keleten lényeges a Monor-Pilis térség, ahol hasonló a lakosságszám, mint Vácott, csak itt kevesebb a helyi munkahely, így az emberek bejárnak Budapestig munkavállalás miatt, ezért a Z50-es zónahatárán nincs olyan kiegyensúlyozott utascsere, mint a Z70-esén, ami képes utaslemaradást eredményezni Monornál és Ferihegynél. Ez szerintem megerősíti, hogy ebben a térségben nagy arányú fejlesztés meg tud térülni.

 

Mit értettél Dunakeszi--Vecsés összekötés alatt? Szerintem ez tényleg az M3-as metró feladata lehet.

Ha térképen szereplő észak-déli S-Bahnra gondolsz, az alatt inkább valamennyire M5-pótló vasutat képzeltem: Soroksár--Élessarok törzsszakasszal (12 személyvonatpár/csúcsóra + zónázók), ami északon a 80a fővonal, a Külső Körvasút és a Keleti pu. között ágaztatható szét (feltéve hogy megéri fenntartani a Keletit).

Vác tipikusan AliGutból kijáró vonatok területe lehetne, Cegléd pedig - az említett terhelésegyenetlenség miatt - AliGut és a Déli-összekötő által együttesen kiszolgált térség.

ex41fan

Előzmény: ÁsítóSárkány (26225)