Törölt nick Creative Commons License 2021.05.18 0 0 6401

Sajnos igen, kísérlet.

Mint utólag kiderült, az autót (többek-között) hibás olajszivattyúval vettem.

A hiba csak melegebb időben jelentkezett, és csak néha villant be az olajnyomás. Leállítás-újraindítás után majdnem mindig eltűnt az olajnyomás hiba.

Egész télen használtam az autót, amíg-amikor hideg idő volt, nem jelzett az olajnyomás, melegebb időben igen. Erre az összefügésre sajnos csak most, utólag jöttem rá. Olaj rátöltés, olajcsere, vagy csak egy gyors olajszűrőcsere, olajgomba csere mind-mind látszólag megoldotta a hibát (egy ideig). Elektronika hibára, hamis hibajelzésre is gondoltam. Olajnyomást is mértem, alacsonyabb ugyan (gondoltam a sok km miatt) de még épp jó volt a méréskor.

 

Viszont időnként de rendszeresen, az önindító nehezen forgatta meg a motort. Látszólag nem volt összefüggés az olajnyomásjelzéssel, mert nem egyszerre jelentkezett a két hiba, amíg meg nem érkezett a meleg idő. Először akku hibára gondoltam, (jóval kisebb is volt benne), kicseréltem nagyobbra, jobban is forgatta, örültem. Darabig jó, aztán megint nehezen forgat. Testkábel testpontok kontakthibára gondoltam, átnéztem, mozgattam, megint jól indít egy darabig. 1-2hét múlva megint darabosan, nehezen forgat. Gondoltam akkor az önindító szívat... Amúgy beindult mindig a kocsi és ment rendesen.

 

Most már tudom hogy az olajszivattyú falslevegőt szívott. (korábban fotókat raktam fel róla) Hígabb melegebb olajnál kihagyogatott a kenés és megmelegedtek a csapágyak. A motor működött, ment rendesen, nem füstölt, de gondolom biztos hogy károsodott. A régi olajszivattyú járókerekei karcosak, karistoltak. Gondolom motorban a csapágyak szintén karcosak sérültek lehetnek. 

 

A történet végét még nem tudom, olajteknőt az eső miatt még nem raktam fel. + cserélek jópár egyéb alkatrész is a kocsin. 

Előzmény: Avant1 (6399)