Dentoro Creative Commons License 2021.05.17 0 1 54254

A fehér vonal lehetne alkalmasabb (vízbázis?)

Radikálisabb megoldásra gondoltam; a meglévő végponttól erőteljesen északra tartani majd nyugatra fordulva Mecsekalja-Cserkút állomás mellett délre vinni a nyomvonalat, így könnyen megvalósítható lenne a lekötés az 57-es útra (a meglévő vasúti felüljáró környékén), ahonnan már egyszerűen elérhetőek a közeli áruházak, de a belvárosi célpontok (egyetem, Árkád, stb.) is.

 

"Ebből kiindulva a Dél-Dunántúlon csak az M60 Pécs Szigetvár szakasz éri el a megtérülés minimumát.

Sem Barcs felé, sem az M90, sem az M9 nem lehetne támogatható."

 

Ezt milyen módszerrel, mutatókkal számolták ki?

 

Az előző posztodban található képen feltüntetett számokat hogyan hozzák ki? Mi alapján várható 6663 E/nap forgalom az M90-en, 14661 az M60-on, vagy 5-6000 a 6-oson. Utóbbihoz adat: 2019-es forgalomszámlálás alapján Pécs 202 km körül 21000 E/nap, mely már a 205 km-nél beesik 16000 körülire. Ennek hány %-a lehet a környékbeli (falvak, Szentlőrinc, Szigetvár) napi ingázó? Kizártnak tartom, hogy ekkora forgalom átterelődjön a 6-os útról az M60-ra, így a kérdés hogy honnan lesz ott a 14661-es napi érték??

 

M9-et mondjuk nem a Kaposszekcső-Bonyhád összekötő út forgalmi igényei alapján kéne értékelni, hanem egy M7-67(Kaposvár)-M6(Szekszárd)-M5(Szeged) irányú közlekedési tengelyként, melyhez csatlakozna: M43, M76, M70 és az azokhoz kötődő irányok.

Előzmény: dimelo (54253)