Dentoro Creative Commons License 2021.05.17 -1 3 54252

"A 6. főúton maradó forgalom Pécs-Szentlőrinc között feltűnően több, mint Szentlőrinc-Szigetvár között. (Utóbbi vizsgálandó)"

 

Gyanítom, hogy a rossz nyomvonal miatt, mert a szentlőrinci és a szigetvári ingázó forgalomnak teljesen alkalmatlan lesz a jelenleg tervezett nyomvonal, mivel Pécs nyugati felén hiányzik egy lekötés a 6-os útra (bár a szentlőrincieknek az is jelentős kerülő lenne, de még azt sem tartom kizártnak, hogy a szigetváriak és Kaposvár felől érkezők is legkésőbb Szentlőrincnél lejönnének a 6-os útra.), pl. a KHT-ben szereplő Pécs - Nyugat különszintű csomópontból talán megoldható lenne a lekötés, de nem látom nyomát a rajzokon. Radikális áttervezés kellene, már Pellérdet is északról kerülni és mielőbb áthelyezni a nyomvonalat a 6-os úttól északra.

 

M90 ötlete pedig kabaréba illő sajnos, főleg annak tükrében, hogy nem rég jelent meg a közlönyben az M9 keleti irányú előkészítése az eredeti nyomvonalon, annak pedig nyugati irányban az építési engedéllyel rendelkező Kaposvár-Bonyhád-Szekszárd a nyíl egyenes folytatása. Aki a Mecseken és a Zselicen keresztül horribilis költségen olyan 2x2 sávos utat akar ami a forgalmi igényeknek nem megfelelő az nem normális.

 

Ide a Dél-Dunántúlra szerintem a következő 5-10 évben elegendő volna: 1. M9 eredeti nyomvonalon első ütemben 2x1 sávon, így Kaposvártól az 53-as főútig egy elég jó hálózati elem alakulna ki + 67-esen elérhető az M7-es is, 2. M60 (áttervezéssel) Szigetvárig 2x1 vagy 2x2, onnan max. 2x1 sáv, 3. 67-es Kaposvár nyugati elkerülő + Szigetvárig felújítás a települések elkerülésével, indokolt helyeken 2+1 sávval.

Előzmény: dimelo (54251)