pgetti Creative Commons License 2021.05.11 0 3 32172

A nyíradonyi fotóhoz kiegészítés:

A vasúttársaságok és a különféle kocsitulajdonos cégek rugalmasan igyekeztek alkalmazkodni a fuvarpiac változásaihoz. Ennek kapcsán a magyar járműjavítók több pályázat nyerteseként komoly kocsi-átalakításokat végeztek. Debrecen Jj pl. a DB-nek készített eltolható oldalfalú kocsikból ponyvás oldalú, megnövelt szerkesztési szelvényű  (G1 vagy G2?) teherkocsikat, autó karosszéria elemek szállítására. A leszerelt oldalfalakból született a MÁV Gbgs-ből átalakítva a Hbis kocsi, talán 300 db.

Az Interfrigó a hűtőkocsik egy részét konténerszállító kocsinak alakítottatta át, ebben a munkában Székesfehérvár Jj  dolgozott. Ekkor Fehérvárról lehetett venni hűtőkocsi szekrényeket. Érdekességként az átalakított kocsik a magyar kocsiparkba lettek besorolva, talán 443 vagy 442? középcsoporttal, Lgss? fősorozattal, ezek egy része a Touax céghez került.

Dunakeszi Jj még valamelyik külföldi érdekeltsége idején autószállító kocsikat újított fel a Touax-nak.

Előzmény: szergely22 (32137)