FERENSZ Creative Commons License 2021.05.10 0 0 2306

"Nevesincs" Ford Focus sedan:

 

 


Bizony...létezik :D
A gyártó megnevezés okkal van...mert nincs :D
Ugyanis nincs rajta semmilyen infó, csak a Ford kínai weboldalának címe.
Korábban is láttam már, akkor is tervben volt, de nem tudtam hogy jönne-e rá vám, lévén kínából van a kicsike, így akkor elvetettem a beszerzésének ötletét.
Viszont egyik alkalommal megláttam licitesre téve, jóval olcsóbban és na mondom megpróbáljuk megszerezni.
Meg kell mondjam hogy nem volt olcsó, nagyon vártam, örültem neki, mikor megjött volt egy-két kellemetlen meglepetés vele kapcsolatban, de mégis azok ellenére sem érzem rossz vételnek :D
Mikor megláttam neten nagyon megörültem neki, mivel a Minichamps gyártótól sikerült már beszerezni ezüstben a hatchback, és a kombi változatot is - ami ama színben ritkább - de a sedant minden egyes Focusnál kihagyják.
De nem tudom megérteni hogy miért?
Az MK I-esből amiből ráadásul mind a három kivitelt legyártotta a gyártó, ott is kihagyta, arról nem is szólva hogy az év végén ismét kihozza a 3 ajtós és kombi változatokat frissebb színváltozatokban, amiket megint tervezhetek.
De nem elég csak újra ugyanazokat kihozni más színben, újítani is kell.
És akkor itt most mondanám is azt amit a modellgyártók szoktak hangoztatni: Drága egy modell formaöntvényének legyártása.
Hja....ugyanazt a modellt ami kb az A oszlopig megegyező, de három variánsban kihozni nem volt drága?
Akkor már a sedant nem lehetett kihozni hogy teljes legyen a típus család?
De.
De nem.
Hisz minden modellautóból megérné egy 500 vagy 1000 darabos szériát legyártatni.

 

Így - bár oké hogy a formaöntvényt le kell gyártani, ezt aláírom - de a legyártási tételt illetően így kis kockázat, ha pedig kelendő és viszik mint a cukrot, akkor lehet egy újabb szériát lenyomatni belőle, vagy esetleg más színekben.
Ez a kicsiknél is így van.
Oké hogy abból nem tudom mennyit nyomatnak, de megfigyelhető volt a SIKU-nál vagy más gyártónál is hogy van egy adott alap.
Aztán kijönnek ilyen-olyan-amolyan festésben és mégis veszik, mégis keresik a gyűjtők.
Mondjuk én pont nem, mert Én nem vágyok tizenkettedjére ugyanarra csak más színben, de 3-4 féle változat így is van ugyanazon típusból, de ott is mindig inkább az volt a fő hogy milyen újdonságok, új változatok, új típusok érkeznek majd.


Ezért nem is értem.
Ezt már anno a Swift témával kapcsolatban is kiveséztem.


Szóval most jelen esetben itt van a sedan.
Anno az egyik Suzukis prospektusban olvastam hogy pl az SX4-esből is azért lett sedán, mert az ázsiaiak általában "sedan orientáltak", vagyis az jön be nekik legjobban.
Általában az jön ki legelőször - vagy mint nálunk mostanság a hatchbackek - aztán jön később a kombi, mikor a családosokra gondolnak.
Gondolom ez is azért lett legyártva így modellben.


Mikor megláttam kicsit aggódtam, mert reméltem hogy nem műgyanta vagy ilyesmi - bár gondoltam hogy akkor az bizonyára nem ilyen csomagolásban lenne, de akkor is.
Egyedüli hibája a fekete ablakos kivitele, mivel remek modellt lehetett volna belőle csinálni.
Egyébként műanyag modell, amilyeneket egyáltalán nem gyűjtök, de a típusra való tekintettel, azt hiszem ennél az egynél nyelek egyet és elfogadom :D
Amúgy az ember elsőre nem mondaná meg róla hogy műanyag, mert ahhoz képest jól meg van csinálva.


Alul a lökösben ki vannak emelve a szellőző részek, a ködlámpás rész is kapott egy ezüst pöttyöt - vagy ott szabadon hagyták.
Elől üveglámpás kialakítást kapott, a kis Ford emblémás hűtőmaszk külön berakásos elem, de króm szegéllyel.
Kapott egy típusfeliratos rendszámot - ami ugye sokszor nem ártana kedves Mini-Maxichamps - szóval érdekes hogy még egy műanyag, mondhatni sokkal kidolgozatlanabb modell is kapott egy igényesen legyártott példányhoz képest, emellett azért nem érdemes elmenni.
A tükrök is jók, noha mondjuk a fekete ablakos kialakításon túl, talán ez a második amin látszik hogy itt nem egy igényes gyártóról van szó.


Oldalra kapott irányjelzős festést, valamint a kilincsek is króm színűre vannak pingálva ahogy a díszítőcsík rész is.
A kerék választás is ideális, mivel a Minichamps-nél a kombinál nem vált épp előnyére a randa króm sok küllős felni.
Inkább olyannal kellett volna kihozni mint az alap változatot.


Hátulra piros lámpákat kapott a benne lévő rész meghagyásával, vagy inkább fehérre pingálásával, de sajnos ez a harmadik gyengéje ami alapján látható hogy nem egy igényes modellről van szó, de a kialakítás így is remek.
A típusfeliratos rendszám szintén ott van, valamint a kellően meglévő feliratok a Ford emblémával.
Ez is jól mutatja hogyha egy gyártó odateszi magát mind kialakítást illetően, mind figyelve a részletekre - lámpák, felirat, logók - akkor még egy műanyag modell is sikerülhet olyan jól hogy megtéveszti az embert.
Hát akkor még ha fém modellként lenne kihozva.


Mint már említettem a cikk elején volt egy-két kellemetlen meglepetés vele kapcsolatban.
Az egyik az maga az anyaga volt, ugyanis nem fém hanem műanyag modell.
Ez kissé váratlanul ért, mivel az aukcióban olvastam de csak annyi volt írva hogy "diecast" így most viszont megtanultuk hogy "nem minden diecast fém, ami fénylik" :D
A másik viszont az, hogy.....kitaláljuk miért a fekete ablakos belső?
Nos igen....hátrahúzhatós példány :D
Az igénytelenség ily formában kétszer is találkozik, egyrészt az anyag, másrészt eme gyerekjátékokra hajazó opció miatt.
Később mondjuk a hátrahúzhatós opciót kiküszöböltem, így már egy fokkal jobb.


Szóval tökéletes modell is lehetne belőle, mert ahhoz képest hogy formára szép, de kialakítási opcióit tekintve gyenge, alapjában véve jó az összképe.
Figyeltek a feliratokra, a rendszámra - vagy már ha azt nem akkor a típust népszerűsítő autószalonos rendszámra - jó a szín- és kerékválasztás, azon kívül pedig oldalra még a króm kilincses és díszítőcsíkos opció is feldobja.
Szóval meglehetne minden okom a bánatra, szomorkodásra, mérgelődésre, mert műanyag modell, hátrahúzhatós és még olcsó se volt, de valamiért mégis mosolygok :D

Minichamps vs "nevesincs":