NZA Creative Commons License 1999.11.05 0 0 582
Futes: azert, mert a budapestiek ugy gondoltak, hogy nincs szukseg a futesre (legalabbis az utasterben, a teton lehet). Ezert nincs a GANZ-ban sem, es azota sem szereltek be. Miert? Mert senkinek sem juott ugy igazan eszebe (marmint hogy cselekves is legyen a dologbol).
Az UV-ban valoban az utasterben is van egy lepcso, csak ez mar kevesbe akadalyozza a felszallast (szerintem).
T5C5 - valoban kulsore szep. (Az UV-t is lehetne frizirozni - lasd MUV, anyam teljesen el volt tole ajulva, hogy milyen szep es kenyelmes). De egyebkent a T5C5 villamos berendezesenek elve megegyezik az UV-eval, csak egy elegge bonyolult elektronika vegzi azt el, amit az UV-ben a vezeto kezzel tett meg.
Ugyhogy szerintem az UV van olyan jo felepiteseben, mint a Tatra. Ami azt illeti a Tatra volt a korahoz kepest elmaradott berendezesu. A '80-as evekben ekkora padlomagassag egyaltalan nem lenne indokolt, a vezerles nem egy kiforrott kondtrukcio (nehany helyen nem elgge finoman szabalyozhato). Erdemes lett volna tirisztoros kocsit venni (a T5 volt az utolso ellenallasos tipusa a Tatranak, ezutan mar a T6-os tirisztoros lett!), illetve ezzel a rekuperaciot is megoldhattak volna.
A Tatrak mellett anno csak az dontott, mert ezzel lehett a Csehszlovak adossagot rendezni.
Előzmény: DAttis (579)