DAttis Creative Commons License 1999.11.05 0 0 571
Howard !

Lehet igazad van a villamos feljutásával az Erzsébetre, de akkor is minek terhelnék feleslegesen a hídszerkezetet a villamosokkal, itt nem csak arról van szó, hogy mondjuk egy 3as UV szerelvény összgördülőtömege nagyobb mint egy 435-ös Ikarus busznak, de effektíve a vasúti kerekek kevésbé rugalmasak mint a gumiabroncsok, tehát jobban terhelik a hídszerkezetet. Ebből az okból került le a 60-as években a Szegedi öreg hídról a villamos és helyette most troli jár, jó mondjuk ez a híd nagyságrendekkel keskenyebb is az Erzsébetnél.
Ami a Szabadság hidat illeti, hát megérdemelné, hogy lekerüljön róla a villamos. Egyszerűen az a híd nem való arra.
Akármennyire is nem tetszik, itt a metró segítene. És ha lehetett volna már rég meg kellett volna építeni legalább a Kálvin térig. És ha jó emlékszem a 4-es metrót már kb 1994-ben el kellett volna kezdeni építeni. És úgy volt a 96-os Világkiálításra meg is lesz (igaz EXPO se volt)
Azért 20 évvel ezelőtt viszonylag gyorsan épült a metró, bezzeg most. Az Árpád-híd-Újpest Központ szakasz (ami cirka 4 km) nevetségesen hosszú ideig épült.

AZ UV villamosokkal kapcsolatban meg annyit, kiváncsi vagyok, hogy meddig maradnak még forgalomban. Motorikusan jók, jól gyorsul, jól megy, de én úgy hiszem eljárt felettük az idő, nem korszerűek és kész. Pl nincs is fűtés az utastérben.