John Howard Creative Commons License 1999.11.04 0 0 524
Hello Mindenkinek!

Kicsit visszatérnék a föld alá helyezett villamosvonalakhoz.

Hevenyészett számításokat végeztem azt illetően, hogy meg lehetne-e csinálni a 47-49 Duna alatti átvezetését is a Szabi híd tehermentesítése érdekében. A következő jött ki:

A Duna alatt az alagútnak 25-30 m mélyen kell lenni (nem én mondom, a geológusok). Amennyiben a le- és felvezető vágányszakasznak 25-30 ezrelékes emelkedőt engedünk meg, a rámpa hossza (a rakpartoktól) 1000 m! Ez a budai oldalon a Körtér, tehát ez előtt nem tud a felszínre bukkanni a vonal. A pesti oldal még érdekesebb: én a Kálvin téren hoztam volna ki, de az csak 4-500 méter, tehát az emelkedés 60 ezrelék lenne!!! Az Astoria van kb. 1 km-re a hídfőtől, itt ki lehetne hozni az alagutat, de akkor már inkább a Madách téren kellene. És akkor mit csinálunk a 18-19-essel? A Gellért téren "ők" is 30 méter mélyen mennének? Pont az Erzsébet híd alatt jönnének a felszínre, vagy nekik kéreg alatti alagút kellene. Két alagút lenne a Bartókon egymás fölött???

Esetleg lehetne spirál alakban megnüvelni a rámpa hosszát, a Gellért tér és a Fővám tér akkor két és fél kilométerre lenne egymástól...

Azt hiszem, itt kezdődnek (folytatódnak) a problémák...

Üdv:
John Howard

Előzmény: Korter (503)