illesf Creative Commons License 1999.11.03 0 0 514
"mit szolnatok egy foldalatti szeruseghez a Bartok Bela ut alatt, aminek mondjuk az egyik vege az az Etele teren,
kesobb meg Budaorson lenne (ott mar nagyreszt a felszinen) es a masik vegallomasa a becsi utnal lenne (17-es
villamos).

A vonal ugy nezne ki, hogy a Gellert terig a felszinen (17-es es 19-es osszekotesevel, ami amugy is tervben van es
Gellert terbnel minden villamos lemenne a Fold ala es vegig ott menne, amig tisztabb (kevesbe forgalmas helyre nem
er).

SZerintem ez pont eleg lenne, lehetne tobb palya a fold alatt lehetne gyorsvillamos, ami nem all meg csak ritkabban,
stb stb, ezt mar nem nekunk kell kitalalni.

Nagy hulyeseg?"

Abszolute nem. Sot, ezt kene csinalni.

Sajat koncepciom a kovetkezo: A Budafoki ut torkolata utan kene levinni a villamosokat (mindet) kereg ala. A 18-47 kijonne a korternel, a tobbi pedig a vasuti hid utan. Vagy elott, amennyiben villamost vinnenk a Tetenyi utra is. Mert szerintem alapvetoen nagy hibaja a 19-49-nek, hogy elkeruli Kelenfold legforgalmasabb pontjait.

Utopikus pontja az elkepzelesnek: uj vonal epitese oly modon, hogy a Szent Gellert templom utan elagazik a palya, az uj vonal egyenesen egy alióuljaroban keresztezi a vasutat, majd kereg alatt maradva elmegy a Sasadi utig, es utana nem sokkal feljon. Utana pedig irany Gazdagret egy jo kis hegyipalyaval. Gazdagretnek igy is baromi rosszak a kozlekedesi feltetelei, egy ilyen gyorsvillamos konnyen megoldhatna a problemat. Mertha a kritikus helyeken kereg alatt vezetek, es csak a Bartok Bela ut kevesbe forgalmas szakaszan vezetem a felszinen a vaganyokat (ahol luxus kereg ala vinni), akkor egy NAGYON GYORS kozlekedesi folyosot lehetne letrehozni. A tavlati tervekben ugyis ki akarjak vinni a 4-es metrot Gazdagret fele. Ahogy nezem, ez felesleges lenne, mert a villanyos boven elferne a felszinen.
Masik javaslat: a Bartok felszini reszen olyan 3vaganyu palyat kellene kialakitani, ahol a kozepso vaganyt mindig a nagyobb forgalmu iranyba halado villamosok hasznalnak. Igy nem jelentene problemat, ha egy minden helyen megallo villamos tart fel egy esetleges gyorsvillamost. Merthogy egy ilyen gazdagreti villamosnak nem kellene minden bokornal megallni. Sot....

A masik lehetoseg (nagyon tavlati), hogy ketaramnemu jarmuvek beszerzesevel ra lehetne vinni Kelenfoldnel a jarmuveket a MAV palyara, ahol egeszen a regi Budateteny megalloig mennenek, majd onnan leterve bemennenek Nagyteteny belteruletere. Alig kell palyat epiteni, forgalom lenne 1000-rel.

Mar regota tervezem egy ilyen felszini kozlekedesi koncepcio megcsinalasat, amit esetleg egy tarsadalmi szervezet (pl. MKK, MKKK, Goncol Szovetseg) neve alatt be lehetne dobni a koztudatba. Ugy latom, hogy rengeteg olyan beruhazas kerult most eloterbe (Csepeli HEV kergesitese, Moszkva ter beepitese), amik elott nem lenne baj, ha a donteshozok ezeket a velemenyeket is megismernek. A 4-es metro vitara nyilvan nem adna magyarazatot, mert ott nem a jozan esz, hanem a politika dominal :-(((((((((((( De a kisebb beruhazasok eseten biztos, hogy valami segitseget nyujthatna, amit talan meg is fogadnanak. Szoval en - ha lesz idom vegre egy kicsit - akkor meg fogom ezt a munkat csinalni, es ez esetben szamitok a segitsegetekre is.

Na eleg ennyi a szovegbol mara: Illes

Előzmény: szinta (501)