Törölt nick Creative Commons License 1999.11.02 0 0 468
Nem volt netem sokáig.
Vannak jó modellek. Ezeket hosszú idők során alakították ki, tulajdonképpen folyamatosan alakulgatnak. Ezek alapján a megfelelő információk birtokában eléggé jól meg lehet becsülni, hogy mikor merre mennyien fognak mozogni, és mivel. Nyilván, nem egyszerű és nem magától értetődő dolgok ezek, de már említettem, hogy nem véletlenül van ennek a tudománynak egy egész kara a BME-n, meg még egy csomó helyen oktatják.
A nép birka, ezzel nem lehet mit tenni, a 2A-t pedig majd megszokják, idő kérdése az egész. Egy közlekedési projektnél a megvalósulás után mindig várnak egy kicsit, amíg az emberek hozzászoknak, felismerik az előnyöket, stb.
A józan ész nem zárja ki a szakértelmet, sőt, szükséges hozzá. Amiről Te írsz, az a jószándékú hobbi-jellegű megközelítés, ami eredményezhet jó meglátásokat is, de a hatásfokáról már inkább ne beszéljünk. Sajnos, sokan néhány "naugye, megmondtam" jellegű megvalósult elgondolás után hajlamosak azt hinni, hogy akkor ők már tévedhetetlenek e témában, ami persze messze jár a valóságtól. De már erről is írtam. Még egy nagyon tapasztalt öreg szaki, aki aztán tényleg rá tud érezni (tapasztalata van dögivel), az sem engedheti meg magának, hogy ne vizsgálja meg alaposan a hatásokat. Ez is egy szakma, egy tudományág, gyógyszereket sem gyártunk csak úgy megérzésből.
Előzmény: Járaszája (464)