Avant1 Creative Commons License 2021.04.26 0 0 6365

Szia,

ezek a váltószétszedések izgalmas dolgok lehetnek. Ha nincs vesztenivaló, és érdekel a belseje, hajrá.

Váltóalkatrészekhez sem könnyű "utcáról" hozzájutni, jellemzően csak szakszervízeknek adnak el. 

Viszont a váltószervíz azért specialista, mert nagyon gondos szét- és összeszerelést szokott igényelni és vannak egyedi trükkök, amit az átlag user nem tud, nem fér hozzá az információhoz. Ilyen például az, hogy

mennyi hézag legyen pl. egy differenciálmű csapágycseréjénél, a tengelykihajtási oldalakon. Például annak üzemmelegen kell tökéletesen futnia, számolva a hőtágulással. 

A könnyű váltó "megpörgethetőség nem feltétlenül olyan jó dolog. Ha belül már "lazák" az alkatrészek, akkor könnyebb "megpörgetni". Olajjal feltöltve már jóval tapadósabb. A motor persze azzal is játszva elbánik.  Alapvetően, a nyelestengely lógása, annak mértéke, és a kihajtási oldalak szög holtjátéka árulja el a nagyjábóli belső kopási állapotot. Persze ekkor még simán lehet a kapcsolással probléma, vagy esztétikai (zaj, vibrációs) probléma, ami legalább olyan idegesítő, mint egy tökéletlen kapcsolhatóság. A kapcsolóvillák (belül) kopása is többnyire beszerelés után szokott kiderülni.  A saját sk szétszedésnél nagyon nagy valószínűséggel lehet vibrációkat "belegyártani" egy sebességváltóba. Sajnos ez még a hivatalos váltószervíznél is előfordult az ismeretségi körömben (igaz, quattro váltónál). 

 

Egyébként ezek a váltók 500-600e km-t jelentősebb kopások nélkül  vígan, ki kell, hogy bírjanak. Felhasználók teszik őket tökre félreolajozással, és hasonlókkal. 

Előzmény: Törölt nick (6364)