Szia,
ezek a váltószétszedések izgalmas dolgok lehetnek. Ha nincs vesztenivaló, és érdekel a belseje, hajrá.
Váltóalkatrészekhez sem könnyű "utcáról" hozzájutni, jellemzően csak szakszervízeknek adnak el.
Viszont a váltószervíz azért specialista, mert nagyon gondos szét- és összeszerelést szokott igényelni és vannak egyedi trükkök, amit az átlag user nem tud, nem fér hozzá az információhoz. Ilyen például az, hogy
mennyi hézag legyen pl. egy differenciálmű csapágycseréjénél, a tengelykihajtási oldalakon. Például annak üzemmelegen kell tökéletesen futnia, számolva a hőtágulással.
A könnyű váltó "megpörgethetőség nem feltétlenül olyan jó dolog. Ha belül már "lazák" az alkatrészek, akkor könnyebb "megpörgetni". Olajjal feltöltve már jóval tapadósabb. A motor persze azzal is játszva elbánik. Alapvetően, a nyelestengely lógása, annak mértéke, és a kihajtási oldalak szög holtjátéka árulja el a nagyjábóli belső kopási állapotot. Persze ekkor még simán lehet a kapcsolással probléma, vagy esztétikai (zaj, vibrációs) probléma, ami legalább olyan idegesítő, mint egy tökéletlen kapcsolhatóság. A kapcsolóvillák (belül) kopása is többnyire beszerelés után szokott kiderülni. A saját sk szétszedésnél nagyon nagy valószínűséggel lehet vibrációkat "belegyártani" egy sebességváltóba. Sajnos ez még a hivatalos váltószervíznél is előfordult az ismeretségi körömben (igaz, quattro váltónál).
Egyébként ezek a váltók 500-600e km-t jelentősebb kopások nélkül vígan, ki kell, hogy bírjanak. Felhasználók teszik őket tökre félreolajozással, és hasonlókkal.