Hírfigyelő Creative Commons License 2021.04.25 -1 0 54113

Nézd: lehet, hogy a vasút veszélyes üzem. Éppen úgy, ahogy a közút is az. De amit itt javasoltál, az a létező legrosszabb "megoldás".

Miért is? ---> Azért, mert:

1. A legkisebb forgalmú földúti átjárókra is szükség van, különben a csak így megközelíthető termőföldeket a mezőgazdasági gépek nem tudnák megközelíteni (mivel elvágná az útjukat a vasút).;

2. Ha megszüntetik a kis átjárókat, és csak a nagyokat hagyják meg, akkor -- ezen az "alapon" -- számtalan olyan 5 számjegyű bekötőút vasúti átjáróját is meg kellene szüntetni, amelyek olyan zsákfalvakat kötnek be a közúthálózatba, melyek -- más módokon -- sehogy máshogyan nem közelíthetők meg. Ezzel falvak százait vágnák el a külvilágtól, amit pedig egyáltalán nem lehet megtenni!;

3. Ahhoz hogy az így megszüntetendő átjárókat felszámolhassák, ahhoz nem elég leszerelni a biztosítóberendezéseket és egy állandóra záró acélsorompóval lezárni az átjárót, mert emellett a megszüntetés teljessé tételéhez még tetemes mértékű földmunkákra -- ((árokásásra, azért, hogy a vasút szélesen el legyen árkolva a közutaktól azért, hogy az illegális átkelés ezeken a helyeken fizikailag is teljességgel lehetetlen legyen, vagyis hogy teljesen forgalombiztos(!) legyen a lezárás)) -- is szükség lenne a felszámolásukhoz, hogy valóban ne lehessen ezeken a megszüntetett "átjárókon" át semmilyen közúti járművekkel sem átkelni, amely földmunkák pedig tetemes pénzösszegekbe és rengeteg munkaidőbe kerülnének bele. Ezenfelül figyelembe kellene venni azt -- a nemkívánatos! -- lehetőséget is, hogy ezeknél a megszüntetett "átjáróknál" egyes helyeken úgyis akadnának olyanok, akik illegálisan elbontanák az ilyen lezárósorompókat azért, hogy a földjeikre rá tudjanak hajtani a mezőgazdasági gépeikkel, mivel a mezőgazdasági termelés nem állhat le egy ilyen bugyuta és gyermeteg "intézkedés" miatt, és a lezárósorompók illegális eltávolításával hamarosan még a jelenleginél is sokkal veszede3lmesebb helyzet állna elő (biztosítás nélkül illegális vasúti "átjárók").;

4. Összefoglalva mindezt: a te általad vázoltak szerint el kellene vágni egy csomó falut és termőföldet -- csak és kizárólagosan a vasút érdekei miatt! -- a külvilágtól, amely az ellehetetlenülésüket vonná maga után, és erre a mesterséges kártételre még temérdek állami pénzt is rá kellene "áldozni". Ez a létező legszomorúbb és legnevetségesebb "megoldás" lenne, amit nemhogy végrehajtani, de mégcsak megtervezni, sőt mégcsak kigondolni sem szabad!!!;.

 

Sokkal kevesebbe kerül az általam javasolt fénysorompóval kiegészített teljes sorompós vasúti átjáróvá történő átépíttetésük, mivel ez esetben csak a sorompórudat és annak segédberendezéseit (acélcsöves sorompórúd, bebetonozott forgásponti villa, bebetonozott záródásponti villa, mozgatómotoros láncmeghajtás, vonatérzékelő sínáramkörök, és az állomásokról is -- visszajelző áramkörök segítségével -- könnyen visszaellenőrizhető intelligens vezérlőáramkörök, vagyis olyanok amelyek a mai fénysorompókat is működtetik) kellene kiegészítésként odatelepíteni a már meglévő, de -- a jelek szerint! -- nem elégségesen biztosított vasúti átjárókhoz, mert ezt -- a bontásos lezáráshoz képest -- egészen minimális költséggel is meg lehetne valósítani.

 

A lezárt helyzetben lefotózott átjárók önmagukat magyarázzák, hogy miért teljesen kijátszhatatlanok: >>

A lezárt átjárók kitrükközésének az esélye nulla. A bármilyen járművet vezetőknek a sorompórúd áthatolhatatlan lezárást jelent, míg a gyalogosoknak és a kerékpárt gyalogosként tolóknak az egy,- vagy kétoldali átkeléslassító "labirintus"-kerítés pedig a szabálytalan átkelést meg nem érő lassúságúvá teszi (vagyis: megállnak a korlát mögött és megvárják a sorompórudak felnyitását).

[!!!] Én ezt az átjárótípust korszerűsíteném meg annyival, hogy kiegészíteném fénysorompós jelzőberendezéssel is, hogy a tilos jelzés már nagyon messziről is jól észlelhető lehessen. Tenném ezt azért, hogy a gyorsabb és nagyobb fogalmat lehetővé tevő lakott területen kívüli útszakaszokon, vagy a települések szélén az ilyen útszakaszokhoz közel eső kivezető/bevezető útszakaszokon lévő vasúti átjárók esetében nehogy megeshessen az -- az egyébként ritkán várható -- helyzet, hogy egy-egy, lakott területen kívüli szakaszra megengedett sebességgel (90 km/h-val!) közeledő nehéz tehergépkocsi vagy kamion -- !a fénysorompó hiányában! -- nehogy a sötét éjszakai vezetés közben már csak későn észlelhesse a már lezárt vasúti átjárót, és abba a tilos jelzés és a lezárás ideje alatt belerohanhasson, nagy erővel áttörve a sorompórudat, majd emiatt rögtön ezután belecsapódhasson az átjárón éppen áthaladófélben lévő vonatszerelvény(ek)be!

 

 

Ilyen vasúti átjárók (csak példaképpen):

Hajdúnánás, [3323] ök. út -- [109] vasúti szvn. (nyitott helyzet)

 

Tiszalök, [3632] ök. út -- [109] vasúti szvn. (lezárt helyzet)

 

Tiszalök, [3632] ök. út -- [109] vasúti szvn. (nyitott helyzet)

 

Előzmény: zirtz (54107)