scsabi Creative Commons License 1999.11.01 0 0 428
Off
Ne haragudj bagojj, te ennél sokkal alaposabb szakember vagy.
On
Férőhely-kapacitás szempontjából nem ilyen durva a helyzet. Pl:
GCSM3: 262 fő (7 fő/m2 állóutas-terheléssel)
IK 280: 135 fő

Másrészről az autóbusz "tőzsdei standard termék" gyakorlatilag a vele szembe állított műszaki követelmények (tán a padlómagasság kivételével) kontinensszerte azonosak. Sok szerkezeti elem származhat más közúti járműtől, így a járműegységre jutó fejlesztési költség töredéke a villamosénak, mert:
villamos esetében a megrendelő (város) specifikus műszaki feltételei jobban "szórhatnak"
példák:
-nyomtáv
-felsővez. fezs. és áramnem (tűréseikkel együtt)
-szerkesztési szelvény
-legkisebb bejárandó pályaívsugár
-megálló/peronhossz; magasság (padlómagasság, lépcsőszám)
-engedélyezett max. seb.
-egyéb sebességadatok (ez már inkább bagojj asztala)
stb. stb.
tehát egy villamosgyártási project sokkal inkább kisszériás termelés mint az autóbuszgyártás.

Csabi

Előzmény: Törölt nick (427)