John Howard Creative Commons License 1999.10.29 0 0 404
Ha lassabban mennek, biztos jobban kímélik a pályát, ez nem vitás. Azonban lehet, hogy a menet közbeni dinamikus rezgések, és járműlengések csak egy bizonyos, relatíve alacsonyabb sebességnél adódnak úgy össze (interferencia-jelenség), hogy az siklást okoz, míg magasabb sebességnél más jellegű, vagy semmilyen lengés nem alakul ki. A nagyvasúton több ilyen baleset volt, ami bizonyíthatóan nem következett volna be, ha lassabban, vagy gyorsabban ment volna a szerelvény. Ajénlom e témában a Hazai és kölföldi vasúti balesetek c. könyvet.

Visszatérve a villamosokra: mivel a vasútitól kis mértékben eltérő a kerékprofiljuk, (nyomkarima-magasság, keréktalp-kúposság), meg a sínek is csak kevés helyen nagyvasútiak, ott nem biztos, hogy ugyanez a helyzet, pláne Phönix-síneknél, és persze nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a vágányívek itt tényleg egy nagyságrenddel szűkebbek, mint a vasútnál.

Üdv:
John Howard

Előzmény: NZA (390)