Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.04.15 0 1 332448

Ja, hogy ez.

 

Leírtad. :)

 

" amik a mostani verziónál (az útról lekanyarodsz jobbra, majd egy éles balkanyar után szeled át mindkét sávot) nem állnak fent, tehát pl. a "hirtelen irányváltással, váratlanul átcikázik*" nem ér, mert azt nem szüntette meg az átépítés sem."

 

Itt az érvelésed fals, mert attól még, hogy az átépített verzió (szerint sem) nem jó, az nem jelenti azt, hogy azzal ekvivalens szar megoldással váltsuk ki, mint a te balkanyarod. Tehát az, hogy a létrehozott megoldás rossz, nem legitimálja a tiédet. Az is rossz.

 

A másik hiba, hogy te arra építesz, hogy néha-néha jön egy bringás, akinek a körforgalmú útba bevezető ágon sikerül a szegélyhez balra sorolnia, és a felállva a bevezető ág és a kivezető ág közötti szegélyre, el is fér. Ha három bringás (egy család) megy egymás után, akkor ők megállnak a körforgalmú útba vezető utat keresztező zebrán, amíg az adott kivezető ágon elhaladnak az autók? A megoldásod nem csak egy bringásra kell méretezni, ráadásul szép számmal vannak olyan járdaszigetek, ahol egy bringás sem férne el anélkül, hogy belógna az útra. 

 

Teljesen káros balrakanyarodást és a szembejövőkkel szembeni elsőbbségadást bevezetni egy olyan közlekedési szituációba, amelynek dedikált célja, hogy ne legyen ilyen benne és minél kevesebb konfliktus legyen. Ez a bajom a körforgalmú utat körbekeringő kerékpárúttal is, csomóponti áganként csinált egy új szintbeli útkereszteződést. 

 

*sajnos ugyanolyan jellemző kerékpáros szabálysértés, mint az autósoknál a gyorshajtás. 

 

A balrakanyarodásra visszatérve, fél-egy éve én voltam itt a legnagyobb lehurrogható bringás, mert közöltem, egy a Rákóczi úton kelet felé haladva, a Keleti előtti téren nem okoz gondot a két sáv váltása balra, hogy a Thököly útra hajtsak a bringával. Akkor el lett magyarázva, hogy az átlagbringás nem ilyen, fél a forgalomban, sok autó van és gyorsak és nettó életveszély a sávváltás, pláne ehhez a nagy balrakanyarhoz. Most meg azért vagyok szar szemét alak, mert úgy zusammen azt gondolom, hogy a bringás balrakanyarodások, pláne 90 km/h-s külterületi utakon, nagyívű és nagyobb sebességű körforgalmak előtt nem annyira fasza ötlet. Van sapka, nincs sapka tipikus esete, miközben a kerékpárosok hirtelen megtanultak balra sávot váltani, szegélyhez húzódni, és már egyáltalán nem okoz nekik gondot a mögöttes gépesített forgalom megfelelő megfigyelése és a biztonságos átsorolás. Hát persze.

 

Gondolom, a KRESZ 116/a jelzőtábla sem véletlen létezik ám, és nemcsak olyan helyeken alkalmazzák, ahol a közúti forgalom SEM kanyarodik balra.

 

Előzmény: ghosty9 (332444)