BahnScorper Creative Commons License 2021.04.10 -1 7 171408

Az jó, ha sok jármű, sokféle üzemi állapotban megmarad. Az viszont nagyon nem, hogy minden típusból egy-egy példány statikus múzeumi létre van kárhoztatva, külön kétfelé szétszórva az üzemképes járműparktól.

 

A Közlekedési Múzeum öncélú különutassága ugyanolyan káros (a vasúti járművek terén is), mint a villamosok Szentendrére hordása. Nem véletlen, hogy a buszokat, trolikat - vagy az Ik556 meg a ZiU5 még ott van? - ugyanúgy elvitték onnan, mint az üzemképes HÉV-eket, meg a 436-ot, 1074-et... és az időközben felújított járművek se oda kerültek. Viszont így például tavaly nosztalgiamenetek híján egyet sem lehetett látni akkor sem, mikor a múzeumok nyitva lehettek.

 

Egy rendes városi tömegközlekedési múzeumnak Pesten kéne lennie, és abban a villamost, buszt, trolit is kiállítani... Kelenföld, Fradi, Zugló, Baross egyformán jó lenne erre - Baross a troli miatt előnnyel indulna, de Zuglóból se lenne kunszt drótot húzni a 82-esig. Szentendre meg maradjon csak a HÉV-nek, meg lehetne még úgy is tölteni a csarnokot a legelső kéttengelyes szériákkal, meg M VII + P XIII... de leginkább azt fedél alá téve, amit most kint rohasztanak.

Előzmény: 4014 (171397)