advocatusdiaboli Creative Commons License 4 napja 0 1 391172

Az átlagéletkor, az ugyebár átlagéletkor - a mediánt nem ismerjük, és a jövőt sem. Gyanítom nagyon, hogy a jövőben erősen csökkenni fog az ICE autók átlag-életkora is mindenütt a világon (egyszerűen nem érik meg a mostaniak az idősebb kort, mert fenntarthatatlanná válnak) - a mostani átlagszámban azért nagyon erősen ott van az, hogy még jelentős mennyiségben vannak forgalomban a 80/90-es évekből származó, egyszerű felépítésű, környezetszennyező, rozzant, de olcsón életben tartható autók is.

Az EV-k esetében meg egyszerűen nincs tapasztalat, a legelső, jóformán prototípus-darabok is csak most kezdik elérni a 10 éves kort, de ezekből olyan kevés van, hogy lámpással kell keresni. A valóság az, hogy az utakon futó EV-k háromnegyede három évesnél fiatalabb, és négyötödük még garanciális (a gyárak meg betegesen titkolóznak), ebből adódóan még azt sem látjuk egyértelműen, ténylegesen mit is bírtak-bírnak az akkuk, milyen hibák fordulnak elő.

 

De az ezzel foglalkozó fórumok tapasztalatai alapján a korai EV-k gyakorlatilag mindegyike már akkucserés, ami használt autónál bőven-bőven a teljes gazdasági totálkárt jelenti - amire persze az EV-fanok azt fogják mondani, hogy folyamatosan javulnak az akkumulátorok és a maiak már nem ilyenek - de ezt csak újabb tíz év múlva fogjuk látni.

Előzmény: Platon (391169)