advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.04.08 0 2 391166

Ez ugyanolyan túlzó és kategorikus vélemény, mint tövisé. SZVSZ...

 

Nem biztos, hogy kisebb, az sem, hogy nagyobb - meg kell vizsgálni, üzemeltetési profiltól, helyi adottságoktól függ. Globálisan nézve, a mostani globális energiamix és mostani akkutechnológia mellett általánosságban viszont tényleg TÉNY, hogy az EV nem jelent valós előnyt, sőt, még egálba is csak akkor tud kerülni egy takarékosabb ICE kocsival, ha kihasználják rendesen (sokat mennek vele).

Ellenben a mai tipikus EV felhasználás, amikor második-harmadik autónak, bevásárolni, évi sokszor 5-10-15 ezres futásteljesítményekre (tessék megnézni a vonatkozó USA EV használt-kocsis honlapokat, mennyit futott Teslákkal, Leafokkal vannak tele - jóval az ottani átlag alatt futnak ezek !!!) - hát az sanszos, hogy totális öngól, konkrétan többet árt a bioszférának, mint használ.

Taxi üzemben meg már előnyösebb. Valamivel. Valójában ott sem ver agyon egy hibridet.

Előzmény: Platon (391162)