2013-ban volt az első nagy túrám Svejcba' - a "30 éves a Tenere" buliba mentünk. Húúú, ott vannak nagy hegyek, én is feltettem a 14-es kereket előre :-)
Szó se róla, nagyon kényelmesen ment fölfelé - és forgott rendesen, amikor 95-100 körül jöttünk hazafelé a pályán :-(
Hosszú idő alapján azt mondom, hogy ha hardozni akarsz, akkor csináld, ha meg csak úgy, operett-endurózol mint mi - akkor is csináld!
Aztán majd elmondod, hogy miért tetted vissza az eredetit fél év múlva :-))
-
Ronyával mi alföldiek vagyunk, kevés erre a hegy, ami meg van, ott a mostani áttétellel is kipörög a homokban a hátsó ...
Erdélyben viszont sokat voltunk - innen a hardos ajánlás.
Próbáld ki, ne higyj senkinek! Elég durva lesz a különbség a 14, 15 között. Ha finomabbra akarod, akkor a hátsóval is lehet játszani, elég nagy tartományban vannak hátsó fogasok. Próbálgasd a 46, 47-et :-)
Nagyon pervezeknek a 14-47 :-)))))
Sajnos, a sok kis ferdeszemű mérnök nem azért kapja a fizut odakünn', hogy hülyeséget csináljon - nem véletlen az a 15-45 :-)
Ez illeszkedik legjobban a motor fordulat-nyomaték-görbéjéhez, ha ettől eltérsz, valamilyen szempontból nem lesz optimális a váltás, vagy aláforog, és akkor jobban ki kell húzatnod felfelé váltáskor, hogy fölváltva ne essen vissza a nyomaték nagyon :-(
De majd úgyis meglátod!
ALföldre tökéletes nekem a gyári.
Hosszú aszfaltra (Angolország oda-vissza) - esetleg HOSSZABB jó lett volna néhol, de nem mertem megkockáztatni, mert odafelé pont egy hetet Dolomitoztunk, 22 hágó - oda meg pont ellenjavallt a hosszítás...