NZA Creative Commons License 1999.10.27 0 0 276
Lattad mar, hogy mekkora sebesseg a 15? Szerintem azert is lehetne nehany szot szolni. Szerencse, hogy en naponta UV-vel utazom, amin nincs sebessegmero - igy nem kapok idegbajt azon, hogy mennyire docog a kocsi a valtokon. Mellesleg UV-vel nem lehet 5-tel menni.
Egyenesben miert kell 10-zel menni? Nos meg mindig ott van az a problema, hogy ezek a valtok nem lezartak, azaz nem biztositottak a spontan atallitodas ellen.
Kopas: szerintem a nagyvasuti valtokat is surubben cserelik, csak ahhoz nem kell egy napra leallitani a forgalmat - igy arrol nem is hallasz. Ugyanis nincs bekovezve (gyorsabb a csere), es lehet a vonatmentes orakra idoziteni a cseret.
Igazabol ha megnezitek a jobb BKV valtokat, azoknak a keresztezes (csucssin) resze kulon vasdarab, azaz kopas eseten csak egy nagyon kicsi darabot kell kicserelni.
Elvileg kitalaltak az un. felfutos valtokat (ma ilyen uzemel a Batthyany teren - hogy milyen allapotban van azt is erdemes megtekinteni) - szoval ezeken a nyomkariman fut a kerek a keresztezodesben, igy nem zokken, es nem kopik a csucssin. Mas kerdes, hogy ez esetben a valyu fog tonkremenni idovel. Az '50-es evekben kiserleteztek ezzel a megoldassal a nagykoruton, aminek az eredmenye az lett, hogy 1.) nehany kerektipus nyomkarimaja osszetort 2.) a megmaradt valtok annyira szetmentek, hogy tovabbi sebessegkorlatozas volt rajtuk (pl. a Nyugati elott 5 km/h-t kellett emiatt elrendelni a 60-as evekben).
Ezzel egyutt pl. Becsben, Milanoban mindenutt ilyen van, es teljes sebesseggel vagtatnak keresztul rajtuk.
Előzmény: DLala (272)