division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 249
"Mi lett a metró próbakocsikkal? (nem a Hunslettel, a régiekkel) "

1997-es Vasúthistória Évkönyvből idézek:
"A kocsik próbaüzemét a metróépítés 1953 nyarán elrendelt leállítása ellnére az évtízed utolsó harmadáig folytatták. Mivel a majd befejezendő metróvonalra magyar járműveket szántak, az illetékesek az ötvenes évek végén a próbakocsik biztonságos, zárt helyen való tárolásáról határoztak. Erre a pálya kocsiszínjét jelölték ki és itt őrizték a kocsikat a hatvanas évek végéig. Ezután a BKV-HÉV Cinkotai főműhelyébe kerültek. Szóba került HÉV vezérlőpótkocsinak való átalakításuk. 1972 nyarán végrehajtott elbontásuk után a forgóvázaikat üzemi jármű építésénél akarták felhasználni"

néhány érdekesség:
" A tervezők nagy figyelmet szenteltek az utastér szellőzésére. Mivel a budapesti alagútszelvény szűkebb volt a moszkvainál, ezért az ottani megoldást nem lehetett alkalmazni. Helyette a győri Vagongyár tervezői a szellőzőzsalukat az ablakok fölé helyezték. A célszerő méretek megállapítására a BME Aerodynamikai Intézete modellkisérleteket végzett. A szellőző zsaluk hatását az utastéri ablakok kb 20. cm-es leereszthetősége is növelte"

most hogy is (nem) működik a "szovjet légkondi"???

" A hajtás változatok az alábbiak voltak:
a) eredeti, szovjet dokumentáció szerinti
b) lengőmotoros kivitel
c) kéthajtóműves, kardános megoldás

A hajtás változatok közül a b) és a c) adott jó eredményt"

szóval az eredeti szovjet az szar volt, mégis milyen járműveket kaptunk???

Előzmény: Járaszája (248)