John Howard Creative Commons License 1999.10.26 0 0 236
No, én az ilyen buszkaravánok miatt merészeltem a számra venni a múlt héten a Rákóczi úti villamos visszaépítését, Bölény meg is orrolt érte. Nem tudom ugyan, hogy a félpercenként közlekedő, príma motorú, környezetbarát csuklós buszok utas/óra teljesítménye mennyi lehet, de abban biztos vagyok, hogy egy körúti jellegű, csatolt Ganz-csuklós villamos szerelvény elvisz 7-8000 embert is/óra/irány. Ebből következően a Rákóczi úton tömegközlekedésileg kapacitás-növekedés lépne fel, a közút pedig úgy maradna 2x2 forgalmi sáv, hogy az használható is lenne, pláne, ha nem foglalják el a buszok. Persze nem akarok én minden buszt letiltani onnan, a 78-as biztosan maradna, esetleg még sűríteni is lehetne, mégis lényegesen kevesebb dízel szennyezné a környezetet. Ha már valaki úgyis felszántaná az út közepét (akkor is elveszne egy-egy sáv), akkor inkább kultúráltan közlekedjünk rajta.

Persze a Bartók Béla útra én sem találok felszíni megoldást. Esetleg ha a Körtér és az Erzsébet híd között lesüllyesztenénk a villamos... Nem tudom, mit szólnának a Gellérthegy barlangok, hőforrások, meg a Sziklafal...

Előzmény: DLala (234)