Törölt nick Creative Commons License 1999.10.26 0 0 215
Carpy:
Szerintem zárjuk ezt le, messze nem volt annyira fikázós szándék bennem, mint ahogy az lecsapódott. Még egyszer hangsúlyoznám -és akkor tényleg befejezem-, hogy semmi bajom nincs azzal, hogy jönnek az ötletek, ha ezeket felvetik, ha még illetékes helyre el is juttatják, mert ez így jó, ami egyikünknek eszébe jut, lehet a másiknak sosem, stb. Tényleg, akinek nem inge..., de még mielőtt jobban megvizsgálnánk egy felvetést minden szempontból, nem lehet azt üdvözítőnek kikiáltani. Ennyi.

Metrós dolgok:
Még az egyetemről voltunk párszor a légó létesítményekben. Komoly járatok, hermetikus kapukkal, miegyéb, hatalmas klotyók, amiket senki nem használ.
Az üzemszünet gyakorlatilag nem több négy óránál, az összes karbantartást ennyi idő alatt kell elvégezni. Föld alatt lévén az időjárás nem nagyon gyilkolja a pályát, ellenben a szigorú üzem sokkal magasabb fokú biztonságot követel, ezért is vannak állandóan a pályán még éjszaka is. Végig lehet menni, mert biztosítani kell, hogy PFT szerelvény eljuthasson bármelyik állomásra, ám ezt a vágányokat váltogatva teheti csak meg, mert itt-ott állomáson éjszakáznak vonatok (konkrétan a 3-asról tudtam, tehát Újpest-Központ mindkét kihúzóvágányán és az egyik állomásin is talán, Dózsa György úton, és talán a Nagyvárad téren is, de ott a kihúzón).
PA üzemmódban a vezető ajtókat zár, lenyomja a gombot, de azt nyomva is kell tartania amíg a vonat teljes hosszal kihalad a peron mellől. Ha előbb felengedi, a vonat befékeződik. Lámpás jelzi neki, hogy mikor eresztheti fel. Az éberségi jelzővel nagyvasúton is voltak cselek, a káposztáskő-jelenség erről szólt (Masiniszta rátette a pedálra, aztán szevasz). Rájöttek, és azóta lenyomni _és_ felengedni kell, tehát ha vezető összeesik, rá a gombra, attól még befékeződik.
Aki tervrajzot szeretne, talán a BKV-nál kellene érdeklődni, bár nem árt, ha van bennfentes kolléga.

Rákóczi úti gyorsvillamos:
Szerintem nem válthatná ki a 4-es metrót, illetve egyedül nem. Bizonyos viszonylatokban talán. Ám nem szabad elfelejteni, hogy a Móricz-Keleti viszonylatban feltehetően sokan utaznak, sőt, most már talán Kelenföldre is, de nekem valami nem stimmel ezzel az egésszel kapcsolatban. Meg lehet próbálni felmérések anyagai után kutatni, de nem lepődnék meg, ha hétpecsétes titokként őriznék ezeket, mert ha valami feketén-fehéren kiderül ezzel kapcsolatban, akkor az valamelyik politikai erőnek nem tesz jót. Márpedig a hatalomért tűzzel-vassal szoktak harcolni, fene egye meg, hogy ezt sem lehet szakmai síkon kezelni :(