Az első mondatod kivételével a továbbiakkal egyetértek.
De a celldömölki járás említése gyorsforgalmi ügyekben nem teljesen helyénvaló.
Igaz, hogy a 8, és 86. utak között van, de magán a járáson, főleg a székhelyén egyik sem vezet át.
https://www.google.com/maps/dir/47.2580198,17.152135/47.4519535,17.1037771/@47.3709035,17.1312048,11z/data=!4m2!4m1!3e0
Celldömölk 26 km-re van az M86-tól, a 83-as út 30 km, tehát belül a propaganda-szöveg 30 percen...
és mintegy 55 km-re a 8. főút jelenlegi 2x2 végpontjától.
Minden irányban van közeli gyorsforgalmi elérhetősége.
Ellenben Kacag, Püspökladány járásszékhelyek csak egyirányból 70-90 km-re vannak az M4 gyorsforgalmi úttól.
https://www.google.com/maps/dir/47.2082684,20.0691085/47.3134261,21.1115137/@47.3104149,20.5307867,10z/data=!4m2!4m1!3e0
A demográfiai helyzet (2011-2018) romlása:
Celldömölki járás: -1368 fő -5,5 %
Karcagi járás: -3042 fő -7,0 %
Püspökladányi járás: -2981 fő -7,2%
A népességcsökkenés az országos átlagnál magasabb Celldömölk környékén is,
de számottevően kisebb, mint Karcag, Püspökladány járásainak csökkenésénél.
A "kiürülés" helyett a kipusztulás pontosabb...
A 2011-2018 időszak fogyási tendenciája alapján a Celldömölki járásban 23 500-ról 10 ezer fő,
Karcagi járásban 40 600-ról 11 ezer fő
Püspökladányi járásban 38 100-ról 8 ezer fő maradhat...
80 év múlva, 2100-ban...