Járaszája Creative Commons License 1999.10.25 0 0 200
Miért, a Metro nem városi közlekedés? :-)
Én jópár éve hallottam a következő sztorit, ami lehet, hogy csak urban legend, majd valaki megmondja:
Az M3-on az AVR működtetéséhez a vezetőnek voltaképpen csak egy gombot kell megnyomni, az ajtók becsukása céljából, a többit a rendszer automatikusan elvégzi, tehát ha az ajtók becsukódtak, a vonat elindul, célszerű sebességgel elmegy a köv. állomásra, megáll és kinyitja az ajtókat. A vezetőnek ekkor lesz csak újra dolga, az előbbi gombbal. Van egy masik gomb is, éberségi célzattal. Arra állítólag hamar rájöttek a vezetők, hogy felesleges az ujjukat fárasztani, amikor ez egy pezsgősdugóval megoldható. Általában nem is volt ebből baj. Történt aztán egyszer, hogy a vezető indított, az egyik ajtó azonban nem akart becsukódni. No a vezető kiment megrugdosni. A művelet sikerült, az ajtó becsukódott, a szerelvény elindult, a vezető meg mehetett taxival utána. Rég volt, tán igaz sem volt, az éberségi berendezést is megváltoztatták azóta, de én így hallottam.
Bölény! nehogymár a VI-VII-VIII kerületiek csinálják a dugókat a belvárosban, pl. a Rákóczi úton! Te ott laksz? Fogadjunk, hogy az idegenek csinálják a dugót, akik ilyen olyan jogos vagy jogtalan kényszer (pl lustaság) miatt erre járnak. Igaz ezt semmi alapon nincs kijelenteni, hiszen nem végeztem kikérdezéses forgalomszámlálást, ugyhogy jobb ha nem szólok bele. Amit meg bizonyítani tudok, azt nem mondom el, mert titok... :-)
Előzmény: Lajoska (197)