Törölt nick Creative Commons License 1999.10.25 0 0 167
Nem tudom megmondani, hogy mi lehet az alternatíva, mert a probléma nem tiszta. Zsúfolt a busz, ez egy dolog. Melyik szakaszon zsúfolt, az egy másik. Nade, azt nem tudjuk, hogy akik ezeken a buszokon utaznak, azok honnan hová igyekeznek. Sőt, még csak azt sem tudjuk, hogy hol szállnak fel és le a buszra és buszról. Kiderülhet pl., hogy a Keletinél sokan felszállnak, és a Móriczon, valamint a Kosztolányin sokan leszállnak. Ez még nem feltétlenül jelenti azt, hogy aki a Keletinél száll fel, az száll le a Móriczon. De ha mégis így van, akkor máris szó sincs a Rákócziról, teljesen más megoldások, más útvonalak is létezhetnének (ezek közül csak egy a 4-es metró). De kiderülhet az is, hogy a Ferenciek terén szállnak le és fel sokan, ekkor még mindig nem feltétlenül a Rákóczin kell elvezetni a forgalmat, mert még mindig nem tudjuk, hogy miért ott száll fel, illetve le. Ha átszáll, pl. 3-as metróra, akkor felvetődik a kérdés, hogy miért ott. Lehet, hogy máshol is el tudná érni azt. Szóval, a Rákóczi út problémája nem határolható le, mint ahogy más útvonalé sem.
Egyébként ha belegondolok, nem tudom ki és mikor tudna megszervezni egy teljeskörű keresztmetszeti számlálást Budapesten, főleg nem, hogy mennyiért, pláne nem, hogy azt ki fizetné, és akkor még nem volt célforgalmi sem, amit azért nem árt legalább 7-8%-osra csinálni. Értem ezalatt, hogy egy teljeskörű számlálás esetén (tehát minden járgányon minden le- és felszálló utast megszámlálnak) a keresztmetszeti számlálást 100%-osnak lehet tekinteni, így adódik egy aznapi (illetve a mérés időszakára vonatkozó) teljes utasszám. Namármost, ennek a 7-8%-a, mármint darabra ennyi kell egy jó célforgalmi felméréshez, ami kikérdezéses (leginkább megállóhelyeken), tehát gyakorlatilag nem lehetséges a 100% elérése. Ebből aztán lehet dolgozni cefetül.
Előzmény: névtelen (162)