Spd981 Creative Commons License 2021.03.31 -1 5 23848

Amennyiben az 5.8-ás (vagy újabb) Traincontroller programmal vezérled a terepasztalt, akkor nem feltétlenül kell minden egyes fogadóvágányt több szakaszra osztanod. A fogadóvágány mindkét végét elegendő kiszakaszolni és a megállás helyére az adott vágány blokkjában egy "Stop marker"-t, elé pedig egy "Brake Marker"-t telepíteni a TC-ben. Itt meg lehet adni, hogy a vonat a blokkon belül pontosan hol álljon meg, így meg lehet oldani, hogy pl. a rövid, 2 db Bzmot-ból álló szerelvény ne közvetlenül a kijárati jelző előtt álljon meg, hanem a vágány közepén, a felvételi épület előtt. Viszont pl. a Nohab + 8 "Y" kocsiból álló gyorsvonat meg a közvetlenül a kijárati jelző előtt álljon meg, mert csak így fér el egy blokkban. Nálam így működik a terepasztal már évek óta.

Javaslom, hogy olvasd el a TC7 gyári használatiban a 5.5-5.8-as fejezeteket, nagyon jól érthetően magyarázzák el a fentieket. A dokumentum a Freiwald honlapról ingyenesen letölthető. 

 

Ami a helyes működéshez elengedhetetlen, az az összes mozdony sebességének pontos kalibrálása: mind a dekóder sebességértékeinek programozása, mind a TC-ben a sebesség profil beállítása (TC7 használati utasítás 3.5 fejezetben leírtak). A dekóder beállításának megkönnyítésére javaslom egy Fleischmann 5555 Tachowagen beszerzését (http://www.modellbahn-fokus.de/product/H0/Fleischmann/Spezialtransport/4-2-0-002004-11611-0-de-0-0-2-0-0-1-0-0/index.html). Sajnos ezt már nem gyártják, de néha még különböző aukciós oldalakról beszerezhető.  

 

Előzmény: Sándor1:87 (23840)