Járaszája Creative Commons License 1999.10.24 0 0 103
Elolvastam a DBR4-2 topkiot is, amit a politikaba sorolasa miatt nem vettem eszre, meg ezt az ujat is. Fantasztikus hogy emberek egyesek szombat ejszaka mint tudnak vitatkozni. En jot aludtam, de ha ezt tudtam volna ... :-)
Osztap bendernek: A 2 metro kelenfoldi meghosszabbitasval tele van a DBR4 topic, ott olvashatsz rola. De az ugy nem tunik aktualisnak, igy kozvetlenul a Deli felujitasa utan. A repuloteri metrorol is volt szo ott.
Szoval ha en valaszthatnek, akkor Carpy, John Howard es SzigDani velemenyebol raknam ossze a tomegkozlekedesi koncepciot. Sok villamost, a varos alatt athalado gyorsvasutat epitenek, a 4-es metrot meg felejtsuk el, legalabbis igy szart se er.
Aki viszont a tomegkozlekedest akarja levinni a fold ala, az inkabb maradjon ki a jovo varosepitesebol, szerintem. Tudom, hogy vannak elonyei a metronak, de ami van az mar eleg (legfeljebb a szentendrei-rackevei HEV osszekotest lenne muszaj fold ala vinni). Ha azt akarjuk hogy a tomegkozlekedes attraktiv es vonzo legyen, akkor ne dugjuk egy sotet lukba (tudom, a gyorsasag is szempont). Ha muszaj akkor muszaj, de a Bajcsy-Zsilinszki utbol es az Ulloi utbol kar volt autopalyat csinalni. A Rakoczi ut milyen jol mukodik, talan a rettenetes 7-es buszos forgalom miatt is. Adjuk vissza a felszint az embereknek es a kozforgalmu kozlekedesnek, az autosok meg menjenek ahova akarnak, kifele a varosbol. Tudom nem megy egyik naprol a masikra, de olyan metrot, ami se nem villamos, se nem gyorsvasut, de felette nincs felszini tomegkozlekedes, szoval ilyet ne. A villamost rovidebb szakaszra le lehetene vinni a felszin ala, csomopontok kozleben, mint peldaul a 2 villamos a Fovam teren. De ha elvesszuk a felszinrol, akkor a helyet az autosok foglaljak el, es csak a dugo no.
Masik dolog, valaki irta, hogy nehogy mar aluljaro mellett meg gyalogatkelohely is legyen. Szerintem meg legyen, ha amugy is van jezolampas csomopont! A fegyelmezetlen gyalogosok meg ugy is kikovetelik maguknak, lasd pl. Nyugati. Lattam ra peldat arrafele, ahonnan mostanaban vesszuk a peldakat, hogy van mind a ketto, es ki-ki valaszthatja a neki tetszot! Es nagyon sok helyen siman beleferne a jelzolampak fazisaiba, mert a nemletezo gyalogatkelohelyyel parhuzamosan van jarmufazis. Pl. a Delinel nagyon szepen lehetne csinalni egy Magy.Jak.tere - 59-61 peron - kozepsziget - 18 peron - Vermezo gyalogos atvezetest.
6-61 temahoz: Ha az uj koruti villamos 6-oson jaro szerelvenye olyan hosszu lenne, ami a Delinel pont elfer, a 4-esen meg egy kicsit hosszabb kocsik jarnanak (az Adtranz modulvillamosabol lehetne ilyet csinalni) akkor tovabb lehetne kuldeni a hatost. Regebben kenyelmesen elfert egymas melett a CSMG meg az 1000-es az azt jelenti, hogy egy 40 m-es kocsi beferne. A 4-esen meg jarhatna 50 m-es.
Fantazialas: akik villamost szeretnenek a Rakoczi utra, altalban az Erzsebet hidra is visszatennek, es ugy menne a Gellert ter fele. En azt mondom, mi lenne, ha a 49-es az Astorianal elkanyarodna a Keleti fele? Ez forgalomtechnikailag nagyon zavaro lenne? A Felszabon csak az atszallo forgalom a nagy, az meg tortenhetne a Kalvin teren is. (Az most mas kerdes, hogy a Korter-Kalvinter kozott hogyan menjen a villamos). Szoval el lehetne kanyarintani? A 47 meg mehetne tovabb, szepen a Nyugatiig ahogy ezt mar valaki megalamodta.
Masik alom: Meg lehetne-e csinalni a 67-es villamost ugy, hogy komoly ereje legyen, ne kelljen Rakospalotara metro? Rohej, hogy a Thokoly uton 6 buszjarat van parhuzamosan. A Rakospatak meletti vegallomastol szuper palyat lehetne epiteni, a hely megvan hozza, a korvasutig es azutan is, csak egy uj hid kell. A Nyirpalota ut kozepet direkt villamosnak talaltak ki. Ha a Thokoly uton is jo tempot tartana, esetleg foldalatti csomopontokkal (pl Hungaria krt), akkor minek kellene ide metro.
Harmadik fantazia. Ha mar eljutottunk a Szentmihalyi utra (Polus center), mi lenne ha a villamos vegimenne rajta (esetleg reszben alatta), elmenne a volt Czaban Samu ter mellett, es a most is meglevo sinek helyen atmenne Ujpest-varoskozpontba. Igaz, hogy Ujpest nekem nagyon tavol esik, de nagyon jo lenne a 10-es villamost feleszteni, nem ertem, hogy a metro kapcsan miert kellett megszuntetni, amikor nem is megy alatta metro. Bar ez lehet hogy ez forgalmilag nem indokolt, de Ujpest-Ujpalota vonal biztos ki lenne hasznalva.
Varom a fent nevezett nagyrabecsult szakemberek es masok velemenyet!