Gábrisvitéz Creative Commons License 2021.03.30 0 0 51013

Hm, érdekes kép. Mindjárt 3 piros 60-as. Vajon az itthon maradt példányok miért maradtak Mo-on? Az Ikarus gyártott többet, mint amennyit a célország kért, mert nem tudták mennyire is van ott szükség? Vagy a megrendelő nem tudta ellentételezni ezeket? A KGST-n belül (1949-től) nem feltétlenül pénzben, hanem áruban történt a "fizetés". Vagy a vevő meggondolta magát, amikor már le voltak gyártva a buszok, mert rájött, hogy mégsem kellenek vagy nem ezek kellenek neki? Nekem úgy tűnik, mintha ebben a szocialista külkereskedelemben elég nagy zűrzavar lett volna. Pedig még önálló minisztériuma is volt a területnek. És ez nem csak Lengyelo. felé áll, hiszen NDK-s és még ki tudja hová szánt példányok is maradtak itthon.

 

OFF

 

Tudjuk, hogy Varsót iszonyúan elpusztították a második világháborúban. Arra kíváncsi lennék, hogy ez az óvárosi rész vajon túlélte ezt vagy az eredeti formájában építették újjá a romjaiból?

 

ON

Előzmény: gumidani (50993)