Osztap Bender Creative Commons License 1999.10.24 0 0 101
Nohát, köszönet SzigDaninak, remek lett a topic.

November felvetette a 4. metró Duna alatti állomását. Ez engem is érdekelne, miért vetették el. Számomra értelmetlenül sűrűn vannak az állomások, egy kimutatás szerint a teljes szakasz csak 5-6 perccel lenne rövidebb, mint ugyanez a 7-es buszon. (Pedig az a felszínen még kerül is az Erzsébet-híd felé.)

Másik: a repülôtéri vasút. Nem nagyon ismerek olyan repülôteret, ahol ne lenne célbusz (ahová bôröndôkkel is fel lehet szállni!) _és_ vonat/metró. Szerintem Budapesten nem a metrót kellene elvinni a repülôtérig, mert az hatalmas költségekkel járna, hanem a vasúttól kellene egy leágazás. A vasútvonal ugyanis ott megy el a repülôtér mellett, sôt, Ferihegy 1-re leágazása is van (teherszállítás?, üzemanyag-szállítás?). Ferihegy 2-re mindössze párszáz méter sínt és egy állomást kellene építeni. Becslésem szerint így 15-20 perc alatt beérne az ember a Nyugatiba, ahonnan metróval mehet tovább. Sajnos azonban az LRI-nek borzalmas jó üzlet a repülôtéri minibusz, teljességgel ellenérdekelt a vasútban. Az érdekes, a BKV miért sorvasztotta el a 93-as járatot: eleve ritkán jár, azután a kialakult tömegben nem lehet bôrönddel felszállni, utána meg lehet imádkozni, hogy idôben kiérjen. Én a magam részérôl luxusnak tartom, hogy a repülôtérre csak taxival/iránytaxival lehet kimenni, ez nálunk gazdagabb országokban, tehetôsebb emberek körében sem általános.

A harmadik, perverz ötletemhez várok véleményeket. Szó van róla, hogy rövidesen a Déli pu. megszünik, és szerepét a Kelenföldi pu. venné át. Mi lenne, ha az M2 vonalát a felszínen továbbvezetnék Kelenföldre? A metróállomás jelenleg a Déli elôtt, valahol a tér alatt helyezkedik el. Szerintem innen a vonalat fel lehetne hozni a felszínre úgy, hogy valahol az alagút után bukkanjon elô. Így a Déli teljes területe megmarad valami egyéb célra. Az M2 a feszínen pedig a jelenlegi vasútvonal helyén mehetne tovább. (Esetleg a jelenlegi töltés helyén kéregvasútként?)

Osztap