Carpy Creative Commons License 1999.10.24 0 0 188
Egyetertek a felveteseddel, Divi.
Jomagam is rengetegszer megszivtam azt, hogy a hivatalos menetrendbol indultam ki, amikor turat terveztem. Sajnos ez eleg bizonytalan.
Epp egy Zempleni-hg turat terveztem, amikor azon bosszankodtam, hogy pont 2 perccel elobb megy el a csatlakozas egy V betuvel kezdodo faluba, mint ahogy a Saujhelyi busz odaer, ezert tovabbmentunk egy falut, onnan atvagtunk a hegyen, legalabbis a terv szerint igy volt. Am az elegazasnal lattuk, hogy igenis megvarja a busz a csuklost, csak eppen ez nem derult ki a menetrendbol. A helyiek tudtak, es ez nekik eleg volt, ugy latszik.

Hozza kell tenni, hogy Volan menetrendet szerkeszteni sokkal-sokkal nehezebb, mint MAV-ot. A kulonbozo fonodasi szakszokon gyakran kimaradnak jaratok a menetrendbol. Egyes modositasokat vegig kell vezetni az osszes helyen, ahol a jarat szerepel, a dijszabasnak mindig korrektnek kell lennie, stb. De ez nem mentesiti a menetrendszerkesztoket az alol, hogy torekedjenek a tokeletesre, hiszen ez a munkajuk.

Visszaterve a meneterend ervenyessegere: az evkozi valtozasokrol nehez ertesulni, mert a Volan nem ad ki olyan mindenki szamara konnyen hozzaferheto Potlekot, mint a vasut. A vasuti potlek sem az igazi, de a volanenal ugye jobb. Az egyes tarsasagok a helyileg szokasos modon hirdetik meg a valtozasokat, tobbnyire minden helybeli tudja is oket, ezert jo informaciosok a kocsmaban ulok.

Viszont minden valtozasrol keszul Menetrendi Ertesito, amit minden Volan megkuld a tobbi Volannak es a MAV-nak, meg egyeb erintetteknek. Tehat ha az Erzsebet teren megkerdezed, hogy mikor megy Palhazarol Nyiribe busz, akkor nekik tudni kell a legfrissebb adatokat is. Altalaban tudjak is, csak utaljak elobanyaszni, meg atjavitgatni. Tavaszra mar ugy neznek ki egyes menetrendek, mint a salata, annyi bennuk a modositas.

Amiben altalaban meg lehet bizni, az a megallohelyi indulasi jegyzek. Ez altalaban naprakesz, de sajnos itt is vannak kivetelek.
(Verteskozman pl. valamikor 85-ben szunt meg az autobuszkozlekedes, 92-ben meg kint volt az indulasi jegyzek, rajta 2 jarattal. Ha valaki jarna arra, megnezhetne, hogy kint van-e meg ma is...)

Mostanaban erosodott fel az a torekves, hogy a Volannal is bevezessenek valamilyen modositasi utemezest. Szeptember 1., december 1/januar 1, es esetleg a tavaszi oraallitas idejere probaljak a modositasokat idoziteni. Csakhogy ez nagyon nehez, mert egyeztetni kell egymassal es a miniszteriummal, s hirtelen megvaltozhatnak az utazasi szokasok. (Pl a szulok mas iskolaba iratjak a gyerekeiket, es ezt persze csak szeptember elsejen lehet megtapasztalni, ilyenkor van ugy, hogy nem fernek fel a gyerekek a buszra, persze, hogy rohamleptekkel zajlik az uj jarat engedelyeztetese, a forgalmista a hajat tepi, hogy honnan keritsen egy plusz buszt reggel fel 8-kor Rocsogerol BivalyB.-ra - szoval nehez dolog)

A harmadik dolog az, hogy az eloirt menetrendet mennyire tartjak be a buszok. E teren en eleg szep fejlodest latok az utobbi idoben, de sajnos csak a Dunantuli, es egyes Del-Alfoldi tarsasagoknal. A Borsod Volan egyszeruen kriminalis tud lenni, Novajidranybol 17.41-kor indult az utolso busz Mogyoroskara, a vonat meg mar ott volt 17.10 korul. Gondoltam bemegyek addig a korcsmaba. Jo hogy nem tettem, mert 17.25-kor jott egy busz es ment is, en meg intettem utana, hogy stop, mert megeszlek. Ezek nagyon kellemetlen esemenyek, alaassak azok munkajat, akik valoban torekednek egy jo menetrend osszeallitasara.

Tudnam meg folytatni...

Előzmény: division by zero (187)