Törölt nick Creative Commons License 1999.10.24 0 0 24
Hu! Távol álljon tőlem, hogy durván közbeszóljak, de számomra a topiccím ennél kevésbé technikaorientált hozzászólásokat sejtetett. Jómagam a városi életforma és az ezerszer szidott tömegközlekedés mégis oly sajátos hangulata miatt kukkantottam be.
Néhány gondolat: ha én lennék a felelős Bp. tömegközlekedésére fordított pénzek elosztásáért, s korlátlan összeg állna rendelkezésemre, a következő projekteket valósítanám meg: (fontossági és időrendi sorrendben:)

1; ráckevei & csepeli HÉV összekötése, s föld alatti bevezetése a Kálvin térig
2; a 4-es metró megépítése a Bosnyák térig
2A; a villamosközlekedés felszámolása a Móricz Zs. körtér és a Deák tér között
3; 3-as metró leágazása a Határ úttól a repülőtérig
4; ugyanennek a földalatti kukacnak meghosszabbítása a másik végén Káposztásmegyerig
5; 2-es metró Népstadion-Kőbánya és/vagy Népstadion-Rákosleresztúr
3; a kisföldalattihoz hasonló kéregvasút a nagykörúton a 6-os villamos teljes vonalán, a felszíni villamosközlekedés (4, 6) teljes felszámolása mellett
5; Szentendrei HÉV továbbépítése a föld alatt a Móricz Zs., vagy a Szt. Gellért térig

Most jönne sok busz és troliötlet, de előőbb megvárom amíg a szakik széttrancsírozzák az outsider javaslatát.
Szerintem most, 1999-ben a fentiek egyáltalán nem jelentenének luxust, hanem egy kényelmesebb és gyorsabb tömegközlekedést eredményeznének.

Üdv
XI.