Akkor megpróbálom pontosítani:
"150cm a két váltó közti állomási szakasz. Kiszakaszolom a váltók lábánál mindkét oldalon az egyik sínszálat és ettől befele 30cm-re szintén, így kapok 30, 90, 30, centiméteres szakaszokat. A szerelvény behaladáskor az első 30as szakaszon átgurul az eddigi sebességével, majd a 90 centis szakaszon lelassul a beállított értékre, mondjuk 20%-ra," - nem 20%-ra, hanem sokkal lassabbra, a lassító szakasz végén a minimális olyan sebességre kell lassítania, amivel még egyenletesen megy, ez mozdonyfüggő, de gyakorlatilag lépésben haladást jelent.
"majd az utolsó 30 centis szakaszra érve az első kerekével a beállított lassulási értéknek megfelelően azonnal megáll." - amikor beér a stop szakaszra, akkor a TrainController azonnal stop parancsot küld a dekóderre, és ha lépésben megy akkor 1-2cm-n belül megáll.
"Ezt a lassulást én 15 centiben maximalizálnám," - ezt pont 0-ban kell maximalizálni, TrainController-es vezérlés esetén a mozdonyok lassulását a minimumra kell állítani.
"így a váltó kiszigetelt részétől kb 15cm maradna, így a kitérőben közlekedő szerelvény sem akadna bele a mozdony elejébe. Így kb egy 120cm hosszú szerelvény férne be ebbe az állomási vágányra ha jól gondolom." - legkésőbb a biztonsági határjelző előtt kell megállítani a vonatot (a jelző a biztonsági határ előtt kell hogy legyen), a biztonsági határjelző helyét ki kell mérni a járműállományoddal, ezt egzaktul nem lehet cm-ben megadni, mert függ az alkalmazott vágánygeometriától, ívsugaraktól, és a gördülőállománytól.
"Mit értettél azon, hogy "itt a leghosszabb mozdony túllógását kell figyelembe venni?" - a foglaltság érzékelőt a mozdony első áramszedésre alkalmas tengelye fogja beütni, nézd meg, hogy mekkora távolság van a mozdony ütközője és az első tengely között. Egy Taurusnál mondjuk simán van olyan 4-5 cm, de az általad említett gőzösöknél is van legalább ennyi. Na ezt bele kell kalkulálni abba, hogy hol kell kiszigetelni a vágányt. Odarakod a mozdony elejét ahol meg akarod állítani, és az első áramszedésre alkalmas tengelynél megjelölöd alkoholos filccel a sínszálat, majd még adsz még hozzá 2-3 centit, hogy legyen tartalék.
"Ha a lassulási értékük egyforma akkor mindkettő ugyan ott állna meg?" - nem, minden mozdony máshogy lassul, sőt ezt még a mögé kapcsolt szerelvény is befolyásolja (sok kocsi pl. nagyobb ellenállást fejt ki, és hamarabb lelassul a mozdony azonos értékek mellett is). A lassulást a TrainController-re kell bízni (minden mozdonyt be kell kalibrálni), ezt pont emiatt kell a dekóderben a minimumra venni.
Jó beállításokkal ilyen szépen lassul majd áll meg egy vonat: https://youtu.be/ez7a-8OlpSI