Sándor1:87 Creative Commons License 2021.03.23 0 2 23840

Köszönöm az eddigi válaszokat.

 

Négy válaszból három világos, de kérnék egy kis segítséget a válasz értelmezéséhez:

 

"2, Mekkora szakaszokra kell osztani centiméterben és miért? - Ezt az állomási vágányok hossza határozza meg. A két végén a stop szakaszokat úgy kell kimérni, hogy a biztonsági határ előtt legalább 3-5cm-el meg tudjanak állni a mozdonyok, itt a leghosszabb mozdony túllógását kell figyelembe venni."

 

Egy konkrét esetet írnék le egy állomási vágányról, hogy jól értem-e a bekötését.

 

150cm a két váltó közti állomási szakasz. Kiszakaszolom a váltók lábánál mindkét oldalon az egyik sínszálat és ettől befele 30cm-re szintén, így kapok 30, 90, 30, centiméteres szakaszokat. A szerelvény behaladáskor az első 30as szakaszon átgurul az eddigi sebességével, majd a 90 centis szakaszon lelassul a beállított értékre, mondjuk 20%-ra, majd az utolsó 30 centis szakaszra érve az első kerekével a beállított lassulási értéknek megfelelően azonnal megáll. Ezt a lassulást én 15 centiben maximalizálnám, így a váltó kiszigetelt részétől kb 15cm maradna, így a kitérőben közlekedő szerelvény sem akadna bele a mozdony elejébe. Így kb egy 120cm hosszú szerelvény férne be ebbe az állomási vágányra ha jól gondolom.

 

Mit értettél azon, hogy "itt a leghosszabb mozdony túllógását kell figyelembe venni?

 

A leghosszabb mozdonyom egy Br03, majd 30cm hosszal, de ezen a pályán egy E69 is fog közlekedni ami csak kb 10cm.

Ha a lassulási értékük egyforma akkor mindkettő ugyan ott állna meg?

Előzmény: Törölt nick (23839)