Muurola Creative Commons License 2021.03.20 -2 0 20727

Magyarország egyik legfontosabb hálózati szerepű állomása Szolnok, ahol a MÁV rászánta magát a koros, 46 éves, lassan atervezett élettartama kétszeresénél járó biztosítóberendezés felújíttatására, hamár az állomás átépítése belátható időn belül nem kerül sor. Az "izgalmas" tenderre két jelentkező volt, a legendás vasútépítő, Mészáros Lőrinc cége, az R-KORD és egy kisebb, szimpatikus családi szakcég, ahol a tulajdonos anno a szolnoki berendezés üzemeltetésének egyik felelőse volt a MÁV-nál. E Góliát és Dávid történetből a kedves kicsi cég, a Rail Safe került ki győztesen, 104 millió forintért vállalva azt a munkát, amit az R-KORD 111,6-ért végzett volna el. Gondolom, azért nem sírnak nagyon. 

 

Az 1975-ben Szolnok állomásra telepített D70 típusú biztosítóberendezésben, valamint a hozzá tartozó külsőtéri elemekben és kábelhálózatban az elmúlt évben jelentős számú meghibásodás jelentkezett. Annak érdekében, hogy megfelelő szintű rendelkezésre állás mellett hosszabb távon üzemeltethető maradjon, Szolnok állomás (és a hozzá tartozó elágazások) biztosítóberendezések felújítására van szükség.

 

- Kábelbevezetés csere (29 db) ebből 22 db 13x4x0,8 mm-es, 6 db 7x4x0,8 mm-es és 1 db 4x4x0,8 mm-es kábelen, (ezek 10 méteres kábelek: összesen 29 X 10 méter = 290 méter)

- Jelző végelzáró csere (26 db) ebből 18 db 15 szorítós jelző végelzáró és 8 db 35 szorítós jelző végelzáró,

- Kábelelosztó csere (6 db) ebből 3 db 120 szorítós és 3 db 160 szorítós,

- 400 méter hosszon 30x1,5 érszerkezetű kábel csere.

- 14 db villamos váltóhajtómű csere a szükséges szerelvényeivel együtt