Auralianus Creative Commons License 2021.03.19 -1 0 390043

Én ezt másként látom.

 

Kínában pont azért lehet érdemi újrahasznosítás nélkül is jobban felskálázni a folyamatokat, mert ők elsősorban
külföldi piacra termelnek. Gazdasági szempontból zéró értelme van egy jól és gazdaságosan újrahasznosíthatóra
tervezett terméket milliószámra gyártva határokon kívülre engedni. Az életciklusukat előre láthatóan veszélyes
hulladékként bevégző termékek esetében meg pont az a jó, ha nem maradnak határon belül.

 

Vagyis jelenleg kb mindenkinek (az EU és Kína gyárainak is) ugyanaz az érdeke. Felkészülni a termelés zárt láncú

konverziójára és az átmeneti időszakban lehetőleg másokkal fizettetni meg a környezeti károkat.

 

Nem véletlenül terveznek annyi akugyártó kapacitást a munkaerőhiányos/drágán gyártó az EU-ba, mint eddig még
soha. Ezért nem várom személy szerint 2027-2030 előttre az EV gyártás jelentős felskálázását és emiatt szerintem

Advo is téved, mert az akkugyártás felskálázása és az egyidejűleg nagyobb számban a piacra kerülő "second life"

akkupakkok a legnagyobb energiaigényű (és vásárlóerejű) háztartásokban tömegesen elterjedve szerintem eléggé

jelentős hatással lesznek mind a fogyasztók, mind az energiapiaci befektetők gondolkodására...

 

...szerintem érdemi változásokra az évtized utolsó harmada előtt nem számíthatunk, onnantól kezdve viszont az

átállás igen gyorsan (10-12 év alatt) megtörténik majd.

Az már egy másik kérdés, hogy kibírja-e addig a klíma is ;)

 

 

 

 

Előzmény: _Berci (390039)